داستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگی


داستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگی

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) واژه مادر با مفاهیمی همچون محبت، عشق و فداکاری مرتبط است؛ اما امروز می‌خواهیم به داستان ترسناک ترین مادر جهان بپردازیم. کسی که دختر ناتوان خود را شکنجه داد و با گرسنگی کشت. یک زن خودخواه انگلیسی توانسته عنوان ترسناک ترین مادر جهان را از آن خود کند. او هیچ تمایلی به پذیرفتن مسئولیت نگهداری... نوشته داستان ترسناک...

واژه مادر با مفاهیمی همچون محبت، عشق و فداکاری مرتبط است؛ اما امروز می‌خواهیم به داستان ترسناک ترین مادر جهان بپردازیم. کسی که دختر ناتوان خود را شکنجه داد و با گرسنگی کشت.

یک زن خودخواه انگلیسی توانسته عنوان ترسناک ترین مادر جهان را از آن خود کند. او هیچ تمایلی به پذیرفتن مسئولیت نگهداری از دختر ناتوان خود نداشت و در نهایت نیز کاری کرد که دختر ۲۴ ساله‌اش از گرسنگی بمیرد.

مرگ دختر جوان به خاطر خودخواهی ترسناک ترین مادر جهان

در ۲۹ آگوست ۲۰۱۹ (۷ شهریور ۱۳۹۸) الین کلارک ۴۹ ساله با اورژانس تماس گرفت و اعلام کرد که دخترش فوت کرده است. وقتی که کادر اورژانس Blackpool به خانه آنها رسیدند، با جسد نحیف دختری به نام دبی لیچ مواجه شدند. او در زمان مرگ ۲۴ سال داشت و از سندروم داون رنج می‌برد.

داستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگیداستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگی

در ابتدا کلارک در دادگاه از خود دفاع کرد و گفت که گناهی در رابطه با مرگ دختر ناتوانش متوجه او نیست؛ اما ده روز قبل از اینکه پرونده برای دادرسی فرستاده شود، به گناهکار بودن خود اعتراف کرد . دادگاه نیز او را به قتل غیرعمد و البته شنیع دبی لیچ محکوم کرد. در واقع دبی به دلیل لاغری مفرط و اهمال کاری مادرش جان خود را از دست داده بود. قاضی پرونده در این رابطه گفت:

کلارک، دخترش را رها کرد تا در رنج و درد بمیرد. به او غذا نمی‌داد و در محیط بسیار وحشتناکی او را نگه داشته بود.

آزمایش های کالبدشکافی نشان داد که دبی به عفونت پوستی گال مبتلا بوده است. همچنین کادر اورژانس گفتند که در ابتدا نتواستند تشخیص دهند که این جسد یک زن است، چرا که صورت او خشک شده بود و روی زمین پر از کرم و مدفوع خشک شده بود.

قاضی آماندا ایپ در خلاصه دادرسی گفت:

تفاوت چهره دختری که در عکس‌ها لبخند می‌زند با چهره او در زمان مرگ، مثل زمین و آسمان است. موهای او ریخته بود. کرم‌های گال در پوست او تخم ریزی کرده و تکثیر شده بودند. پوست او خشک شده بود. دلیل مرگ او غفلت و عدم توجه مادرش و گرسنگی بود.

داستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگیداستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگی

قاضی ایپ رو به مادر دبی گفت:

دخترت دبی در خانه‌ی تو در آگوست ۲۰۱۹ جان باخت. تو در دسامبر ۲۰۲۱ مجرم شناخته شدی. دبی ۲۴ ساله مبتلا به سندروم داون بود و شرایط پزشکی خاصی داشت. او شرایط حساسی داشت و برای مراقبت به تو احتیاج داشت. خدمات اجتماعی معتقدند که تو در انجام وظایف مادری خود کوتاهی کرده‌ای.

همه اینها در حالی است که اطرافیان دبی، تصویر دختری شاد و سرزنده را از او در ذهن داشتند. جالب اینجاست که وقتی دبی در لیدز زندگی می‌کرد، از مراقبت‌های خوبی بهره می‌برد. او دوست پسر داشت و به کالج هم رفته بود. عکس‌های آن زمان به خوبی وضعیت جسمی و روانی خوب او را نشان می‌دهند. او مادرش را هم خیلی دوست داشت.

داستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگیداستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگی

ظاهرا وقتی مددکاران اجتماعی خواهر دبی را ملاقات کردند، متوجه شرایط وخیم و کثیف او نیز شده‌ و درخواست ارجاع او برای مراقبت‌های بیشتر را داده‌اند؛ اما باز هم قرار ملاقات‌ها ادامه پیدا نکرد و پرونده او بسته شد.

خویشاوندان دبی می‌گویند الین گفته بود که او باید تنها زندگی کند؛ اما پس از اینکه خواهرزاده‌اش برای ملاقات او رفت، اتاق او را اینگونه توصیف کرد:

اتاق تاریک بود. دبی روی تخت، خود را جمع کرده بود و شلوارش خیلی کثیف بود. او به سختی راه می‌رفت و اسم مادرش را صدا میزد.

خانواده اش از این وضعیت ترسیده بودند و به مادرش هشدار دادند که اگر از او مراقبت نکند، گزارش او را به مقامات می‌دهند. اما ترسناک ترین مادر جهان به آنها اطمینان خاطر داد که نه تنها دبی در وضعیت خوبی است، بلکه او از دبی نگهداری می‌کند و به تغذیه‌اش اهمیت می‌دهد. هرچند وقتی دبی مرد، تنها 11 کیلوگرم وزن داشت و دکتر نیز به دادگاه گفت بود که زمان مرگ ۳۶ ساعت پیش از رسیدن کادر اورژانس بوده است.

داستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگیداستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگی

در ابتدا، شش نفر از افرادی که تصور میشد مرتبط با قتل غم انگیز دبی باشند، دستگیر شدند. در این میان، همسر سابق کلارک، رابرت بروس ۴۵ ساله نیز بود. رابرت اهل لیدز بود و متهم به همکاری در قتل این دختر ناتوان شده بود. البته او بعدها از این اتهام تبرئه شد.

دادگاه همچنین سوابق والدین را در رابطه با مشارکت آنها با خدمات اجتماعی بررسی کرد. در سپتامبر ۱۹۹۷ (شهریور ۱۳۷۶)، دبی و خواهرش به یک موسسه حمایت از کودکان سپرده شدند و تا سال ۲۰۱۱ در آنجا بودند. طی این مدت، خدمات اجتماعی ساسکس شرقی، الین کلارک و شرکای عاطفی او را تحت نظر داشت.

در آگوست ۲۰۱۸، دبی در بیمارستان کلیفتون برای بیماری انگلی گال نروژی بستری شد و همانجا خواسته شد که تحت مراقبت‌های بیشتر قرار بگیرد. حمایت های بیشتر از او و خواهرش در دستور کار قرار گرفت و هر روز به این خانواده سر می‌زنند. حتی قرار ملاقات‌های بیشتری برای حمایت از او ترتیب داده شد، ولی کلارک در هیچکدام از آن‌ها شرکت نکرد.

داستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگیداستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگی

اعضای خانواده متوجه افت محسوس وضعیت سلامت دبی شدند و به کلارک هشدار دادند که اگر مراقب دخترش نباشد، این وضع را گزارش می‌دهند. یکی از آنها به دادگاه گفت که دبی در خانه لباس‌های کثیف می‌پوشید، موهایش پریشان و کمی ریخته بود و پوستش پینه بسته بود. او دبی را همچون یک جسم نیمه جان توصیف میکرد که روی ملحفه‌های کثیف تخت دراز کشیده بود و پوشک‌های کثیف او را احاطه کرده بودند.

او وقتی درباره این وضعیت با کلارک مشاجره کرده بود، کلارک گفته بود که علاقه‌ای به ادامه مکالمه و بحث ندارد. البته یک بار دیگر که به ملاقات دبی رفته بود، دیده بود که کلارک خانه را تمیز کرده و دبی را حمام برده است تا دست از سرش بردارند. در واقع هدف ترسناک ترین مادر دنیا تنها فریب اطرافیان بود.

یکی از پرستاران موسسه Cherish UK که به ملاقات خواهر دبی رفته بود، اظهار داشت که او صدای گریه دبی را از اتاق کناری می‌شنید که مادرش را صدا میزد. همسایه‌ها نیز گزارش دادند که چند روز قبل از مرگش صدای ناله‌های او را می‌شنیدند.

روزی که دبی مرد، کلارک به اورژانس زنگ زد و به آن ها گفت که دخترش مرده است. وقتی اورژانس رسید، از بوی بدی که از اتاق دبی می آمد شوکه شدند و در دادگاه گفتند که انگار چیزی در حال تجزیه شدن بود. هنگامی که آمبولانس رسید، مدتی از مرگ دبی می‌گذشت؛ اما کلارک ادعا کرد که در ساعت پنج بعدازظهر همان روز به دبی غذا داده است و دبی به او گفته که دوستش دارد. هرچند که گزارش پزشکی قانونی دروغ بودن ادعاهای او را ثابت کرد.

داستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگیداستان ترسناک ترین مادر جهان؛ شکنجه دختر ناتوان و کشتن او با گرسنگی

خانواده دبی او را دختری فوق العاده، شاد و مهربان توصیف می‌کنند. پدر دبی، توماس لیچ، می‌گوید که خبر مرگ دخترش را از طریق یک پست در فیسبوک دیده است. او گفت که به عنوان یک پدر، هیچ وقت فکرش را نمیکرد که به مراسم خاکسپاری فرزندش برود. او اضافه کرد که الین کلارک از تمامی اعضای خانواده خواسته است که هیچ‌‌کس در مراسم خاکسپاری شرکت نکند و او هم به خواسته او احترام گذاشته است.

اکنون که آقای لیچ متوجه شده دبی به دست مادرش کشته شده، بسیار عصبانی است. او از اینکه خودش هنوز در این جهان زندگی می‌کند، اما دخترش دیگر وجود خارجی ندارد، کلافه است. همچنین پدر و مادر آقای لیچ نیز کمی پس از مرگ تراژیک او از دنیا رفتند. وی افسوس می‌خورد که ایکاش خواسته دخترش مبنی بر زندگی با او پذیرفته میشد تا او هرگز به این شکل کشته نمیشد.

در نهایت دادگاه ترسناک ترین مادر جهان را به ۹ سال و ۷ ماه حبس محکوم کرد.

منبع :Mirror

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار