آیا مصرف فلفل قرمز با رشد مو رابطه دارد؟


آیا مصرف فلفل قرمز با رشد مو رابطه دارد؟

خب همه ما می دانیم که ادویه ها خاصیت دارویی دارند و فلفل جزو یکی از چاشنی هایی است که بار ها و بار ها در مطالب مختلف خوانده ایم که خواص بسیار زیادی از لاغری و کاهش وزن را با خود به همراه دارد.

به گزارش مشرق، حالا مورد دیگر این است که از قدیم الایام موهای پر پشت و سالم یکمی از معیارهای زیبایی بوده و تقریبا همیشه همه آدم‌ها علاوه بر جستجو درمورد راه‌های داشتن پوست سالم به دنیال پیدا کردن روش‌هایی برای داشتن موهای زیبا هستند. شاید برای تو هم تعجب آور باشد که فلفل قرمز یکی از همین روش هاست که می‌تواند در پر شت شدن موها تاثیر گذار باشد؛ اما اگر به برخی شامپوها یا محصولات مراقبت از موی سر دقت کنی می‌بینی که عصاره فلفل قرمز یا روغن آن جزو مواد تشکیل دهنده شان است پس خیلی هم جای تعجب ندارد. فلفل قرمز قرن‌ها برای رشد مو استفاده شده و در درمان‌های بسیاری مؤثر بوده است. مخلوطی از فلفل قرمز و روغن زیتون بهترین راه موثر برای بهبود درخشندگی، پر پشتی مو و همچنین رشد بیشتر مو است. فلفل قرمز گردش خون محیطی را بهبود می‌بخشد و پوست سر را تغذیه می‌کند.

یکی از روش‌های استفاده از ماسک فلفل قرمز و روغنم یتون برای پر پرشت و خوش حالت شدن موها به این صورت است که ۲۵ گرم فلفل خشک را در ۵۰۰ میلی لیتر روغن زیتون قرار بده، مخلوط را در یک بطری تیره که نور را عبور نمی‌دهد بریز و به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز ظرف را کنار بگذار. از این مخلوط به طور منظم بر روی موها و پوست سر خود استفاده کن و سپس با همان شامپو و نرم کننده همیشگی مو هایت را شستشو بده و آبکشی کن. این کار یه روش عالی و قدیمی‌برای رشد مو، بهبود ضخامت مو، پر پشتی مو، تحریک مو و همچنین گردش خون پوست سر است که خود باعث رشد مو و فعال شدن فولیکول‌های موی سر می‌شود.

این روش یک درمان عالی برای بهبود ضخامت مو است. فلفل جریان خون را که به نوبه خود موجب تغذیه پوست سر و تحریک رشد موها می‌شود را افزایش می‌دهد. مخلوط فلفل با روغن مانند روغن زیتون ماده‌ای معجزه آسا برای مو هاست.

می‌توانی ترکیبی از روغن نارگیل و فلفل قرمز را به عنوان یک ماسک خانگی دیگر برای موها استفاده کنی. ابتدا حدود ۲۰۰ گرم از روغن نارگیل را که در دمای اتاق حالت جامد دارد را با ۲ قاشق غذاخوری فلفل قرمز ترکیب کن و سپس ان را داخل یک شیشه تمیز و خشک بریز. بگذار این محلول به مدت ۱ هفته در جای خنک و تاریک بماند. پس از یک هفته شیشه را از محل خارج کرده، محتویات را از صافی رد کن تا پودرهای اضافی گرفته شوند. حالا تو یک روغن قرمز رنگ بدون پودر داری. روغن را در یک بطری بریز تا بتوانی آن را نگهداری و استفاده مجدد کنی. در هر بار استفاده روغن را فقط و فقط روی پوست سرت استفاده کن و ماساژ بده. بگذار یک شب تا صبح روی سر باقی بماند و سپس آن را شستشو بدهید. فقط نکته‌ای که باید به آن توجه کنی این است که قبل از استفاده بر روی پوست سر در قسمت کوچکی آن را تست کن و در صورت بروز هرگونه مشکل از قبیل سوزش زیاد، قرمزی و… از مصرف آن خودداری کنید.

این کار را می‌توانی هفته‌ای یک بار انجام بدهی و از نتیجه افزایش گردش خونی که باعث تحریک رشد فولیکول‌های مو می‌شود لذت ببرید.

فلفل قرمز قرن‌ها برای رشد مو استفاده شده و در درمان‌های بسیاری مؤثر بوده است. درمان عالی برای بهبود ضخامت مو است. فلفل جریان خون، که به نوبه خود تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو را افزایش می‌دهد. مخلوط فلفل با روغن مانند روغن زیتون ماده‌ای معجزه آسا برای مو می‌شود.

مخلوطی از فلفل قرمز و روغن زیتون بهترین راه موثر برای بهبود درخشندگی، پر پشتی مو و همچنین رشد بیشتر مو است. فلفل قرمز گردش خون محیطی را بهبود می‌بخشد و پوست سر را تغذیه می‌کند.

۲۵ گرم فلفل خشک را در ۵۰۰ میلی لیتر روغن زیتون قرار دهید. مخلوط را در یک بطری تیره که نور را عبور نمی‌دهد بریزید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز ظرف را کنار بگذارید. از این مخلوط به طور منظم برروی موها و پوست سر خود بمالید. شامپو و نرم کننده را مانند قبل استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که شامپو این چربی موها را پاک کند.

شما همچنین می‌توانید ۱ تا ۲ قاشق چای خوری فلفل قرمز را با ۱ تا ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید.

با این کار شما یک خمیر ضخیم بدست می‌آورید که باید بر تمام پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید، سر خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپوشانیدروغن زیتون گرما و حرارتی فلفل بر روی پوست را کاهش می‌دهد.

منبع: برنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...