قنوات 5 روستای محروم خوسف احیاء شد


قنوات 5 روستای محروم خوسف احیاء شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوسف گفت: قنوات پنج روستای محروم با همکاری جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی خوسف احیاء شده که قنوات دو روستا به مناسبت هفته بسیج سازندگی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «حمید ابراهیمی» صبح امروز (15 اردیبهشت) در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد ضمن قدردانی ویژه از گروه های جهادی و انقلابی، اظهار کرد: نهادهای حمایتی مختلفی از جمله بسیج سازندگی برای کمک به مردم مناطق محروم شکل گرفته اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوسف با بیان اینکه مردم روستاها به ویژه مردم مناطق محروم همواره با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: بسیج سازندگی در رسیدگی به محرومان قدم های بزرگ و ویژه ای برداشته است که نیازمند جهاد تبیین است.

قنوات پنج روستای محروم خوسف احیاء شد

ابراهیمی با بیان اینکه از ۱۷ لغایت ۲۶ اردیبهشت به نام هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، گفت: در سال جاری یکسری اقدامات را بسیج سازندگی در بحث آبرسانی و مرمت قنوات در خوسف که بیشتر شغل آنها کشاورزی است، انجام و در پنح روستا قنوات را احیا کرده است.

وی تصریح کرد: در سال 1400 در مجموع یک میلیارد و 450 میلیون تومان در عرصه قنوات خوسف هزینه شده است؛ در چهار نقطه روستایی هم استخر با اعتبار ۱۳۵ میلیون تومان احداث و مرمت شده است.

وی از فعالیت 200 گروه جهادی در شهرستان خوسف در برنامه های مختلف سال گذشته خبر داد و افزود: این گروه ها برای محرومیت زدایی کار کردند و در عرصه استفاده از منابع خُرد مالی مردم و صندوق ها هم، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از طریق صندوق‌های روستایی خرد مردمی و بسیج سازندگی پرداخت شده است که به نوعی یک معجزه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوسف با بیان اینکه این صندوق ها از منابع مالی خود مردم برای اشتغال و رفع محرومیت تشکیل شده است، گفت: بسیج دخالتی در صندوق ها ندارد اما برای تقویت صندوق ها با وجود اعتبار، سعی کنیم تسهیلات از محل همین صندوق ها پرداخت شود.

۱۴ میلیارد تومان کمک مومنانه در خوسف توزیع شد

ابراهیمی در ادامه با اشاره به مشکلات ایجاد شده در معیشت مردم در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: نهضت کمک مومنانه شامل سبدهای غذایی، البسه، آرد، غذای گرم، توزیع ماست، نان، بسته معیشتی، آبگرمکن و بخاری، تامین جهیزیه و کمک به مرمت مسکن محرومین و توزیع کفش و وام های قرض الحسنه در دستور کار بود و سر جمع بیش از 14 میلیارد کمک مومنانه بین مردم توزیع شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان خوسف مناطق محروم زیادی داریم و پیگیریم تا دستگاه های حمایتی کمک بیشتری به مردم و نیازمندان داشته باشند.

وی با اشاره به شهادت شهید جهادگر «محمدمصطفی سارنگ» در شهرستان خوسف، گفت: حضور بسیجیان در نماز جمعه و حضور گروه‌های جهادی در محل استقرارشان در روستاهای مختلف، از جمله برنامه های هفته بسیج سازندگی است.

ابراهیمی از افتتاح دو رشته قنات از روستاهای خوسف طی هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این پروژه ها در روستاهای علم آباد و استخر روستای دهشیب سال گذشته با همکاری جهاد کشاورزی اجرا شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوسف در ادامه از توزیع 150 بسته معیشتی بین نیازمندان خوسف خبر داد و افزود: همچنین پویش نذرخون، برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی و تقدیر از گروه های جهادی فعال نوروز 1401 از دیگر برنامه های هفته بسیج سازندگی است.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید