ماجرای رشادت فرمانده برای نجات جانِ سرباز گرفتار + فیلم و عکس


ماجرای رشادت فرمانده برای نجات جانِ سرباز گرفتار + فیلم و عکس

پارسینه: فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: سرگرد «حسین پیری زرینی» جانشین بازرسی هنگ مرزی کرمانشاه در اقدامی فداکارانه جان سرباز گرفتار در رودخانه خروشان«زمکان» را نجات می‌دهد.

ماجرای رشادت فرمانده برای نجات جانِ سرباز گرفتار + فیلم و عکس

سردار کیاست سپهری فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در تشریح اقدام فداکارانه جانشین بازرسی هنگ مرزی کرمانشاه در نجات جان سرباز گرفتار در سیل، اظهار کرد: سرباز وظیفه «مهدی سنجابی» در قالب اکیپ گشت پاسگاه مرزی «بانی‌نار» به منظور انسداد مرز از یگان خارج شده، که به علت بارندگی شدید و لغزندگی زمین و شرایط توپوگرافی سخت منطقه به پایین رودخانه «زمکان» سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: بلافاصله اکیپ امداد و نجات هنگ مرزی ثلاث باباجانی به سرپرستی سرهنگ سلیمانی فرمانده هنگ و متشکل از کارکنان بازرسی، اطلاعات و بهداری با خودرو آمبولانس سازمانی به محل اعزام و همزمان با هلال احمر شیخ‌صله در جهت امدادرسانی اقدام می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شیب بسیار زیاد محل حادثه و عدم امکان امداد هوایی باید فرد مصدوم از رودخانه عبور داده می‌شد که این امر نیازمند ایجاد کارگاه راپل و اتصال طناب بر فراز رودخانه داشت.

وی تصریح کرد: در نهایت سرگرد «حسین پیری زرینی» جانشین بازرسی هنگ با رشادت فراوان و در اقدامی فداکارانه از رودخانه خروشان«زمکان» عبور و سپس اقدام به طراحی و ایجاد کارگاه راپل جهت انتقال فرد آسیب دیده کرد.

سپهری گفت: با رشادت و ایثارگری سرگرد حسین پیری زرینی جانشین بازرسی هنگ، خوشبختانه سرباز حادثه دیده نجات پیدا کرد و در ادامه با انتقال به بیمارستان شهداء شهرستان سرپل ذهاب اقدامات درمانی لازم برای وی به عمل آمد.

ماجرای رشادت فرمانده برای نجات جانِ سرباز گرفتار + فیلم و عکس

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در پایان ضمن تقدیر از رشادت سرگرد حسین پیری‌زرینی و همه کسانی که در این عملیات باعث نجات و امدادرسانی به سرباز مرزبانی شدند، گفت: خوشبختانه روحیه ایثار و از خودگذشتگی همواره در بین نیروهای مسلح ایران اسلامی وجود داشته و در برهه‌های مختلف زمانی شاهد اینچنین اقداماتی بوده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل