ایران در معرض اخراج از سازمان های علمی بین المللی قرار گرفت


ایران در معرض اخراج از سازمان های علمی بین المللی قرار گرفت

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ایران به علت پرداخت نشدن حق عضویت 5 میلیون تومانی در معرض اخراج از سازمان های بین المللی قرار گرفت.

پیمان صالحی در برنامه دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها و راهکار‌ها که هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: ایران هرگز از دانشمندان برای چانه زنی استفاده نکرده است و در حال حاضر دانشمندان کشور کرسی‌های بین المللی را با زحمت دریافت کرده‌اند. پیشنهاد می‌شود که وزارت امور خارجه، کرسی‌های علمی را در سازمان‌های بین المللی ایجاد کند. ما دانشمندانی داریم که بتوانند این کرسی‌ها را اشغال کنند.

صالحی به برگزاری اولین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه در ایران در ۱۱ سال قبل اشاره کرد و گفت: در آن زمان من رئیس این کمیسیون بودم و ۵۶ کشور عضو به ایران آمدند؛ اما من اجازه دریافت و ارسال ایمیل نداشتم و برای دریافت ایمیلی ۳ روز زمان برد تا اجازه لازم صادر شود.

او گفت: تا زمانی که این جو در دیپلماسی علمی برداشته نشود، راه به جایی نمی‌بریم. درخواست دارم مسئولان به مدیران علم و فناوری کشور اعتماد داشته باشند. ما به شدت در معرض اخراج از سازمان‌های بین المللی، چون سرن، سزامی و توآس هستیم. این موضوع منوط به سال‌های اخیر نمی‌شود. به علت پرداخت نشدن حق عضویت ۵ میلیون تومانی در حال اخراج هستیم.

به گفته وی ما در یونسکو جایزه به نام ابن سینا را به ثبت رساندیم، اما حق عضویت خودمان را پرداخت نکردیم که به تدریج سایر کشور‌ها این جایزه را به نام خود می‌کنند.

او گفت: از سوی دیگر ما هر ساله به کامستک حق عضویت می‌دهیم، ولی از آن بهره‌ای نمی‌بریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری