چطور از موهای خشک و مجعد مراقبت کنیم؟


ژنتیک اصلی‌ترین عامل در تعیین جنس و نوع موها محسوب می‌شود و بر همین اساس عده زیادی دارای موهاس جعد و فر دار هستند. اما مجعد بودن موها مولفه عدم رضایت افراد از شرایط موها نیست، بلکه آگاهی از راه‌های مراقبت از موهای خشک و مجعد، دغدغه این دسته از افراد است. در حقیقت خشکی […] نوشته چطور از موهای خشک و مجعد مراقبت کنیم؟...

ژنتیک اصلی‌ترین عامل در تعیین جنس و نوع موها محسوب می‌شود و بر همین اساس عده زیادی دارای موهاس جعد و فر دار هستند. اما مجعد بودن موها مولفه عدم رضایت افراد از شرایط موها نیست، بلکه آگاهی از راه‌های مراقبت از موهای خشک و مجعد، دغدغه این دسته از افراد است.

چطور از موهای خشک و مجعد مراقبت کنیم؟

در حقیقت خشکی و شکنندگی موها هستند که احساس ناخوشایندی برای افراد به وجود می‌آورند. اعمال اثر عوامل تخریب‌گری همچون مواد شیمیایی، املاح سنگین موجود در آب، تابش اشعه نور آفتاب، گرما و … در پدیدار شدن نشانه‌های آسیب در مو دخیل هستند. اما موهای خشک و شکننده چه نوع ظاهری دارند و برای از بین بردن خشکی و آسیب پذیری آن‌ها چه راه حل‌هایی وجود دارد؟

در ادامه این مقاله ویژگی‌های موهای خشک و آسیب پذیر را معرفی می‌نماییم، به مرور کارآمدترین متدهای درمانی برای از بین بردن شکنندگی موها می‌پردازیم و شما را با تعدادی از بهترین محصولات مراقبتی مو آشنا می‌کنیم.

خصوصیات موهای خشک و شکننده

شامپو نوعی شوینده است که می توان آن را براساس نیازهای مختلف تغذیه ای مو، غنی کرد. شامپو در ساده ترین شکل خود صرفا خاصیت پاک‌کنندگی مو و پوست سر را دارد اما با اضافه کردن ترکیبات مختلف، مثل انواع ویتامین و روغن‌های گیاهی می‌توان آن را تبدیل به یک محصول تاثیرگذارتر کرد تا مشکلات مربوط به مو، مثل ریزش، شوره، موخوره یا آسیب های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد. در زیر ما چند نمونه از شامپوهایی که استفاده‌ی زیادی دارند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

پمسلما تفاوت‌های قابل اعتنایی میان موهای سالم و موهای خشک و شکننده وجود دارد. منحصر به فرد بودن نوع موهای هر فرد در کنار واکنشی که به عوامل مختلف نشان می‌دهد، ویژگی‌های ظاهری انواع مو را پدیدار می‌کند.

به طور کلی موهای سالم‌ علاوه بر ظاهر شفاف و درخشنده، تارهایی با ضخامت مناسب داشته و حجم شوره در آن‌ها بالا نیست.

در مقابل، موهای خشک و شکننده نه تنها در هنگام شستشو آب را به خوبی دفع نمی‌کنند، بلکه میزان جذب آب در آن‌ها زیاد است. شاخه شاخه شدن، زبری بیش از حد و گسیختگی آن‌ها با کشش‌های حداقلی از دیگر ویژگی‌های متداول موهای خشک و آسیب پذیر به شمار می‌آیند‌‌.

بهترین راه‌های مراقبت از موهای خشک و مجعد

اگر به دنبال راه های مراقبت از موهای خشک و مجعد و بازسازی آن‌ها هستید، باید نسبت به تکمیل کردن روند درمان به وسیله استفاده از تقویت کننده‌ها و بهره‌مندی از متدهای کارآمد توجه نشان دهید. دستور العمل‌های زیر شما را برای بهبود شرایط ظاهری و مراقبت از موهای خشک و مجعد کمک می‌کنند:

از شامپوهایی با خاصیت نرم کنندگی استفاده کنید

به منظور جبران آسیب‌های ایجاد شده در ساختار موها و افزایش استحکام پایه‌های آن، استفاده از شامپوها و نرم کننده‌های تقویتی ضروری تلقی می‌شود. این‌ محصولات مراقبتی غالبا از فرمولاسیونی محتوی روغن‌های طبیعی، آنتی اکسیدان‌ها و انواع ویتامین تشکیل شده‌اند تا ضمن کمک به درمان مشکلات مو، مواد مغذی کافی جهت رشد و تقویت آن‌ها را فراهم نمایند.

از آبرسان‌های مناسب برای حفظ رطوبت موها بهره بگیرید

موهای شما نباید به هیچ عنوان در معرض خشکی قرار گیرند. به این منظور استفاده از روغن‌هایی مانند روغن کنجد، روغن نارگیل و روغن هسته انگور به عنوان مواد ضروری برای حفظ نرمی و لطافت موها و آبرسانی کافی به آن‌ها توصیه می‌شود.

بازه‌های زمانی و کیفیت شستشوی موها را مورد توجه قرار دهید

برای مراقبت از موهای خشک و مجعد، بهتر است سه روز از ایام هفته را به شستن موها اختصاص دهید تا علاوه بر رعایت تعادل و کمک به پایداری فرم و تثبیت چربی‌های مفید، از حجم شکنندگی و زبری موها در نتیجه تماس با آب و شوینده‌ها جلوگیری شود.

توجه داشته باشید که در هنگام شستشو، کف شامپو باید بر روی پایه‌های مو قرار گیرند و نوک‌ موها نیز به واسطه نرم کننده‌ها و حالت دهنده‌های مناسب به فرمی دلخواه برسند.

از موهای خود در برابر حرارت محافظت کنید

بهتر است تارهای مو از تابش نور خورشید حرارت دستگاه‌هایی مانند اتو مو و سشوار مصون بمانند. عمل به توصیه‌های زیر مقاومت موهای شما در برابر تاثیر حرارت عوامل مختلف را افزایش می‌دهد:

ابزارهایی مانند سشوار و اتو مو نباید به طور مداوم برای خشک کردن موها مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین بهتر است در غالب موارد از دمای طبیعی هوا برای تقلیل رطوبت موهای خود استفاده کنید. استفاده از اسپری‌ها و سرم‌های محافظ مو پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب ضروری است. اتو مو یا سشوار نباید در مدت طولانی بر روی موهای شما قرار گیرند. پیش از استفاده از سشوار و اتو مو از خشک بودن موهای خود اطمینان حاصل کنید.

بهترین محصولات مراقبتی مخصوص موهای خشک و مجعد

یکی از راه‌های مراقبت از مـوهای خشک و مجعد، استفاده از شامپوهای مخصوص این نوع مـوها است. با این محصولات می‌توانید از مـوهای خشک و مجعد خود مراقبت کنید:

شامپو فولیکا

چطور از موهای خشک و مجعد مراقبت کنیم؟

شامپو فولیکا یکی از بهترین محصولات مراقبتی برای مـوهای خشک و آسیب پذیر به شمار می‌آید. ترکیبات موجود در فرمولاسیون این شامپو زمینه رشد و تقویت حداکثری بخش‌های ریشه‌ای را فراهم کرده و در کنار محافظت از تارها در برابر عوامل آسیب، ساختاری نرم و لطیف برای موهای شما ایجاد می‌کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شامپو فولیکا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

میزان تقویت کنندگی بالا میزان تمیز کنندگی بالا کمک به شفافیت و درخشندگی مو کمک‌ به تثبیت چربی‌های مفید ایجاد لطافت و شادابی در مو قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان

برای خرید شامپو فولیکا به سایت مو تن رو مراجعه نمائید.

انواع شامپو اویدرم

چطور از موهای خشک و مجعد مراقبت کنیم؟

شامپوهای اویدرم در دسته پرطرفدارترین و باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار قرار می‌گیرند. این نوع شامپوها در تنوع مختلف وجود دارند و جزء محصولات مراقبتی ایده‌آل برای درمان و تقویت موی سر به شمار می‌آیند‌. در ادامه چندی از بهترین مدل‌های شامپو اویدرم را معرفی می‌کنیم.

شامپو اویدرم مدل Ciclozink

ویژگی‌ها:

ضد شوره برطرف کننده التهاب و شکنندگی مو مناسب برای مـوهای آسیب پذیر دارای فرمولاسیون‌ مناسب برای ایجاد لطافت کافی قابل استفاده برای خانم‌‌ها و آقایان

شامپو اویدرم مدل Sebonorm-G

ویژگی‌ها:

مخصوص مـوهای چرب ایجاد تعادل در میزان‌ چربی مو تقویت کننده و نشاط بخش مناسب برای بازسازی و بازیابی پایه‌های آسیب دیده قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان

شامپو اویدرم‌ مدل Evicolor

ویژگی‌ها:

مناسب برای مـوهای رنگ شده دارای ساختاری تقویت کننده برای تغذیه ریشه‌ای با خاصیت براق کنندگی بالا کاهش آسیب پذیری مـوها قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان

لازم است یاد آوری کنیم فروش انواع شامپو اویدرم در مو تن رو با بهترین قیمت صورت می‌گیرد و شما می‌توانید محصولات مورد نظر خود را با اطمینان کامل خریداری نمایید.

انواع شامپو بدون سولفات

در ادامه فهرستی از بهترین شامپوهای فاقد سولفات موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم:

شامپو Stem Cell

ویژگی‌ها:

مخصوص موهار رنگ شده حاوی کالاندولا، امگا۶، امگا۳، پروویتامین B5 و روغن گل گاو زبان دارای فرمولاسیون‌‌ مناسب جهت افزایش سطح کراتینه مو افزایش نرمی، لطافت و درخشندگی مو

شامپو Stem Cell مدل Oily Scalp

ویژگی‌ها:

ضد ریزش مو تقویت کننده مـوهای چرب دارای ترکیبات مناسب برای حفظ فرم‌ مناسب مو جلوگیری از شکنندگی مـوها

شامپو IROX مدل Biotin Plus

ویژگی‌ها:

مخصوص مـوهای شکننده و نازک ترمیم کننده پیاز مو فاقد سولفات و پارابن کمک به رفع التهاب مو کمک به نرم شدن تارهای آسیب دیده مو

برای خرید شامپو بدون سولفات از فروشگاه مو تن رو تنها کافی است در سایت ثبت نام کرده و با اضافه کردن محصولات به سبد خرید و پرداخت آنلاین، شامپوهای مورد نظرتان را تحویل بگیرید.

سخن پایانی

همان‌طور که خواندید، مراقبت از مـوهای خشک و مجعد نیازمند رعایت اصولی است. البته در کنار رعایت موارد ذکر شده، لازم است تا از شامپوهای مخصوص مـوهای خشک و مجعد استفاده نمایید تا از سلامت مـوها اطمینان حاصل کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش و سلامت مو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس