5 تُن مواد غذایی و آرایشی غیربهداشتی در اشنویه امحا شد


5 تُن مواد غذایی و آرایشی غیربهداشتی در اشنویه امحا شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: پنج تُن انواع مواد غذایی و آرایشی فاسد و غیربهداشتی به ارزش بیش از یک میلیارد ریال با حضور نمایندگان دادستان و فرمانداری در این شهرستان امحا شد.

دکتر حسین زرزا روز دوشنبه در محل امحای این مواد غذای در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان مواد غذایی و بهداشتی فاسد در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی از ابتدای سال تاکنون توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و ضبط شده بود.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد این مواد، غذایی و آشامیدنی و ۲۰ درصد نیز شامل مواد آرایشی غیربهداشتی و فاسد بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود که در صورت مصرف می توانست سلامت شهروندان را با خط مواجه سازد.

زرزا اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان اشنویه یا سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ موارد را اعلام کنند تا کارشناسان در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.

5 تُن مواد غذایی و آرایشی غیربهداشتی در اشنویه امحا شد

وی از عموم مردم خواست که مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید خریداری کنند.

شهرستان ۸۲ هزار نفری اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 378 قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن