بیمه سلامت خراسان شمالی هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند


بیمه سلامت خراسان شمالی هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیمه سلامت تا 90 درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند و زوجین می‌توانند با ارائه فاکتور نسبت به دریافت هزینه‌های پرداختی اقدام کنند.

محسن رعنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه خدمات ناباروری برای اولین بار از طریق سازمان بیمه سلامت ایران انجام می شود که ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری درآذرماه سال ۱۴۰۰ ، از طریق شورای عالی بیمه سازمان های بیمه گر و اداره های کل بیمه در سراسر کشور ابلاغ شد و تا ۹۰ درصد هزینه های بر اساس قوانین بیمه ای به بیمه شده ها پرداخت می شود.

وی افزود: در سال گذشته به تعداد ۲۲ پرونده ناباروری مبلغ ۷۱۷ میلیون و ۴۵۴ هزار ریال و در سال جاری نیز تاکنون تنها یک پرونده به مبلغ ۳۵ میلیون و ۴۳۸ میلیون ریال خسارت متفرقه از سوی این سازمان پرداخت شده است.

در این استان هم اینک یک مرکز درمان ناباروری وجود دارد، ناباروری اولیه و ثانویه در این مرکز شناسایی می شود و افراد زیر پوشش بیمه ای قرار می گیرند، این برنامه بیمه ای برای مراکز دولتی، خصوصی و خیریه نیز قابل اجرا است.

تعهدات سازمان در بخش دولتی ۹۰ درصد هزینه ها است و در بخش غیردولتی نیز ۹۰ درصد تعرفه های بخش غیر دولتی را قبول می کند و در خصوص بخش خیریه و خصوصی نیز ۹۰ درصد تعرفه غیر دولتی پذیرفته می شود.

بسته خدمتی نیز با توجه به نوع خدمت سه بار در سال ارایه خواهد شد.

زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای در بخش‌های مختلف بهره مند شوند.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود ۲۰.۲ درصد زوج ها در کشور نابارور هستند اما رقم دقیقی از زوج های نابارور خراسان شمالی وجود ندارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس آمارهای موجود نرخ باروری در این استان ۲.۴ است که این میزان از میانگین کشوری بیشتر است.

شاخص جمعیتی نرخ باروری کل عبارت است از میانگین تعداد فرزندانی که یک زن در طول دوران بارداری خود معمولا از ۱۵ تا ۴۹ سال به دنیا می‌آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد