ساعت شروع ماه گرفتگی کامل 25 اردیبهشت در ایران کی است؟


ساعت شروع ماه گرفتگی کامل 25 اردیبهشت در ایران کی است؟

بنا به گفته اخترشناسان، از شامگاه 25 اردیبهشت ماه گرفتگی کامل و یا خسوف کامل رخ می دهد که به طور جزئی در ایران قابل رویت است. اما ساعت شروع ماه گرفتگی کامل 25 اردیبهشت در ایران کی است؟   ساعت شروع ماه گرفتگی کامل 25 اردیبهشت در ایران کی است؟ اگر هوا صاف باشد […]

ساعت شروع ماه گرفتگی کامل 25 اردیبهشت در ایران کی است؟

اگر هوا صاف باشد ناظرین آسمان در بیشتر بخش‌های آمریکا، اروپا و آفریقا می‌توانند به تماشای یکی از زیباترین مناظر طبیعت یعنی ماه‌گرفتگی کامل بنشینند. اگرچه این ماه‌گرفتگی در ایران به طور کامل قابل مشاهده نیست.

برخلاف خورشیدگرفتگی که به طور معمول باید برای مشاهده آن به مکان‌های خاصی نقل مکان کنید، ماه گرفتگی را می‌توان از حیاط خانه تماشا کرد. گذر ماه از سایه زمین به طور یکسان از تمام نقاط نیمکره‌ای که ماه بر فراز افق آن قرار دارد قابل مشاهده است. این ماه گرفتگی در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی، تمام آمریکای جنوبی، اروپای مرکزی و غربی و بیشتر بخش‌های آفریقا قابل رویت خواهد بود و ۲.۷ میلیارد نفر می‌توانند از تماشای این پدیده در سراسر جهان لذت ببرند.

دیدن این منظره آسمانی نیز برخلاف خورشیدگرفتگی نیازی به اقدامات احتیاطی ندارد. تماشای ماه گرفتگی کاملا بی‌خطر است.

ماه یک ساعت پیش از شروع حرکت به داخل سایه زمین، وارد نیم سایه یا سایه ضعیف بیرونی زمین می‌شود. ناظرین تیزبین ممکن است اولین نما از ماه گرفتگی را در ساعت 10:10 شب به وقت منطقه زمانی شرقی در روز 25 اردیبهشت رویت کنند. انتظار می‌رود این ماه گرفتگی به مدت ۳ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۵۸ ثانیه به طول بیانجامد. ماه حدود ساعت ۱:۵۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی به طور کامل از سایه زمین خارج می‌شود و آخرین شواهد از وجود نیم‌سایه نیز در ساعت ۲:۱۲ بامداد به وقت منطقه زمانی ناپدید می‌شود.

در این زمان ماه رنگی مسی به خود خواهد گرفت. اثری که درنتیجه‌ی خم شدن یا شکستن نور خورشید در جو زمین ایجاد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا