شطرنج‌باز مازندرانی بدون باخت درصدر جدول شطرنج زیر12 سال کشور


شطرنج‌باز مازندرانی بدون باخت درصدر جدول شطرنج زیر12 سال کشور

گرگان - ایرنا - شطرنج‌باز مازندرانی در پایان دور چهارم رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در رده سنی زیر 12 سال بخش پسران، به تنهایی با چهار برد در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت.

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، در پایان این دور رقابت‌ها که در خانه شطرنج مجموعه ورزشی وحدت گرگان درحال برگزاری است، امیرمحمد عظیمی با چهار بُرد متوالی و مجموع چهار امتیاز صدرنشین شد.

همچنین محمدحسین درویشی از خوزستان، عرشیا محمدیان‌سیچانی از اصفهان، کوروش بهمنی از مرکزی، محمد عسگریان از گیلان، سیدابوالفضل موسوی‌فر از مازندران و آرمین صمیمی از فارس نیز هر کدام با سه برد و یک تساوی و مجموع ۳.۵ امتیاز در رده دوم قرار دارند.

در پایان دور چهارم این رقابت‌ها آرمین صفرزاده از خراسان رضوی، سیدکنعان پورموسوی از مازندران، عرشیا نشان از تهران، محمدمتین اسور از کرمانشاه، امیرحسین علیزاده از تهران، سروش عابدی و بهبود دلاوری هر دو از فارس نیز با ۲ برد و ۲ تساوی و مجموع ۳ امتیاز در ردم سوم این جدول هستند.

۹ نفر از شرکت‌کنندگان با ۲ برد، یک تساوی و یک باخت و مجموع ۲.۵ امتیاز، ۱۸ نفر دیگر با ۲ امتیاز و ۸ نفر هم با ۱.۵ امتیاز در رده‌های دیگر قرار دارند.

۱۴ شطرنج‌باز هم با یک، نیم و صِفر امتیاز در رده‌های دیگر هستند.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در ۱۲ رده سنی در ۲ بخش دختران و پسران از عصر روز شنبه همزمان در نقاط مختلف کشور آغاز شده که رقابت‌های رده سنی زیر ۱۲ سال پسران در خانه شطرنج مجموعه ورزشی وحدت گرگان در حال برگزاری است.

در این‌ رقابت‌ها ۶۳ شطرنج‌باز نوجوان از سراسر کشور حضور دارند که ۱۰ نفر از آنان گلستانی هستند.

برای حضور در این‌ رقابت‌ها به هر استان یک‌ سهمیه اختصاص داده شده و مابقی شطرنج‌بازان به صورت آزاد در این رقابت‌ها حضور دارند.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور پسران زیر ۱۲ سال انتخابی تیم ملی، در ۹ دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود و تا ۲۳ اردیبهشت ماه این رقابت‌ها ادامه خواهد داشت.

روش سوئیسی متداول ترین سبک بازی شطرنج در جهان است که صفحه چیدمان مهره های آن را دیده اند.

دور پنجم این رقابت‌ها، صبح روز سه‌شنبه در همین مکان برگزار می‌شود.

براساس قوانین بین المللی شطرنج هر پیروزی یک امتیاز، تساوی نیم امتیاز و شکست بدون امتیاز است و مهره سفید شروع کننده بازی محسوب می شود و به صورت استاندارد هر بازیکن سه دقیقه فرصت دارد آنچه باید را با حرکت دادن مهره ها در زمین به انجام برساند تا پیروز میدان باشد.

هر بازیکنی که فرصت مورد توافق پیش از بازی برای پایان دادن به آن را زودتر از دست دهد، شکست خورده است مگر اینکه پیش از پایان بازی، شاه حریف را تسلیم(مات) کرده باشد یا حریف با مشاهده جریان بازی شکست را بپذیرد و از ادامه بازی منصرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر