روند صعودی بیت‌کوین پایان یافته است؟


روند صعودی بیت‌کوین پایان یافته است؟

کوین سونسون، معامله‌گر و تحلیلگر بازار رمزارزها در رابطه با میانگین متحرک نمایی 20 ماهه هشدار داد و گفت: این میانگین متحرک نشان می‌دهد که روند بلندمدت بیت‌کوین ضعف دارد.

روند صعودی بیت‌کوین پایان یافته است؟

به گزارش راهبرد معاصر قیمت بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ ماهه سقوط کرده و این می‌تواند سیگنالی برای پایان روند صعودی بلندمدت بیت‌کوین باشد.

کوین سونسون، معامله‌گر و تحلیلگر بازار رمزارزها در رابطه با میانگین متحرک نمایی ۲۰ ماهه هشدار داد و گفت: این میانگین متحرک نشان می‌دهد که روند بلندمدت بیت‌کوین ضعف دارد.

«زمانی که قیمت یک دارایی در بلندمدت رشد می‌کند و پس از آن در اصلاح شاهد بازگشت و کاهش قدرت میانگین متحرک نمایی می‌شویم یعنی سیگنال منفی. این یعنی روند صعودی بلندمدت در حال از دست رفتن است.»

میانگین متحرک نمایی ۲۰ ماهه یک شاخص قابل اعتماد است. چون در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم همین ابزار زودتر از بقیه ابزارها سیگنال صادر کرد. در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم قیمت بیت‌کوین زیر میانگین متحرک ۲۰ ماهه رسید و همین موضوع یک سیگنال نزولی برای بازار بود و باعث ریزش بازار شد.

هفت روز پیش هم قیمت بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰ ماهه سقوط گرد و این خبر خوبی برای بازار رمزارزها نیست. هفت روز پیش اولین کندل ماهانه بیت‌کوین زیر میانگین متحرک ۲۰ ماهه بسته شد. اگرچه ما روند صعودی خوبی داشتیم اما این اتفاق مانند مهر خاتمه روند صعودی عمل می‌کند. البته نباید زیاد نگران بود.

بیت‌کوین هنوز حمایت‌های معتبری در محدوده ۳۰ هزار و ۲۷ هزار دلار دارد. اما وقتی قیمت از میانگین متحرک بلندمدت پایین‌تر بسته می‌شود احتمالا برای دو تا چهار ما شاهد روند نزولی هستیم.

سونسون به بازار رمزارزها بدبین نیست. بلکه عقیده دارد احتمالا قبل از صعود به اعداد بالاتر باید بازار کمی ریزش کند. این کارشناس عقیده دارد که حمایت‌های ۲۷ و ۲۳ هزار دلار کف قیمت بیت‌کوین هستند.

آن سوی دیگر ماجرا

البته اینکه سونسون می‌گوید روند صعودی بلندمدت تمام شد فقط یک پیش‌بینی است. برخی از کارشناسان هم کف قیمت بیت‌کوین را ۳۰ هزار دلار می‌دانند و عقیده دارند بازار از این محدوده بیشتر ریزش نمی‌کند.

یک تحلیلگر معروف به نام کریدیبل هم در رابطه با شرایط بازار گفت:

«خرس‌های بیت‌کوین می‌توانند به آرزوی خود برسند و بیت‌کوین را به زیر ۳۰ هزار دلار بکشانند اما حالا وقتش نیست. بعید نیست که قبل از اینکه بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار ریزش کند تا ۱۰۰ هزار دلار رشد کند.»/تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید