قیمت دلار سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401/ ورود دلار به کانال جدید


قیمت دلار سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401/ ورود دلار به کانال جدید

قیمت دلار امروز روند افزایشی دارد و در لحظه‌هایی به کانال 29 هزار تومان نیز وارد شده است. نوشته قیمت دلار سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401/ ورود دلار به کانال جدید (https://tejaratnews.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%86%d8%a8%d9%87-20-%d8%a7%d8%b1%d8%af%db%8c%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa-1401) اولین بار در...

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار دلار، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان در کانال ۲۸ هزار تومانی در حال افزایش است و برای لحظه‌هایی نیز وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را در دقایق گذشته حدود ۲۸,۹۲۰ تا ۲۹ هزار تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز امروز در همین حدود نوسان داشته و به ۲۹,۰۷۰ تومان نیز رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت ۲۸,۵۵۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۸,۵۴۰ و سقف آن ۲۸,۶۸۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۸,۶۸۰ تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۵۷۰۱ تومان ثبت شده است.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

سخنگوی وزارت خارجه: سفر مورا به این معنا نیست که با پیام جدیدی آمده

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره سفر «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفتگوها در وین به تهران گفت:‌ مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱+۴ از یک طرف و آمریکا در وین، تا امروز بدون وقفه ادامه داشته است. مکثی در حضور در وین رخ داده، ولی رد و بدل پیام‌ها از طریق هماهنگ کننده گفت‌وگوها در حال انجام است.

او افزود: سفر مورا بعد از تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بورل انجام می‌شود. به این معنا نیست که بعد از وقفه‌ای ایشان با پیام جدیدی می‌آید. پیام‌ها به صورت مستمر بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا در حال رد و بدل شدن است (انتخاب).

حمایت واشنگن از تلاش‌های مورا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر قریب‌الوقوع مورا به تهران، گفت که واشنگن از تلاش‌های او برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین حمایت می‌کند.

وی در خصوص انتظارات آمریکا از سفر پیش روی مورا به ایران، گفت که واشنگتن در تماس نزدیک با وی بوده و هماهنگی‌های نزدیکی میان دو طرف صورت می‌گیرد.

پرایس بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام، بار دیگر تلاش کرد توپ را در زمین ایران بیندازد و گفت که چنانچه تهران تصمیم بگیرد با حسن‌نیت به مذاکرات ادامه دهد، امکان به نتیجه رسیدن سریع گفت‌وگوها وجود دارد (ایلنا).

گروسی توپ را به زمین ایران انداخت

رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: ما همچنان امیدواریم که بر اساس یک جدول زمانی مناسب با ایران به توافق برسیم.

او افزود: ایران اطلاعاتی در مورد فعالیت های هسته‌ای خود ارائه نکرده است. احتمال بسته شدن پنجره مذاکرات وجود دارد (باشگاه خبرنگاران جوان).

بازار ارز و طلا در انتظار دیدار مهم

از روز گذشته قیمت دلار تحت تاثیر گمانه‌ها در مورد مذاکرات وین قرار دارد. اقتصادنیوز در این مورد نوشت: درمورد آینده بازار ارز و سکه فضا کاملا سیاسی شده و معامله‌گران می‌گویند برای معامله‌، تا آمدن و رفتن انریکه مورا صبر کنید. روز یکشنبه قیمت دلار در بازار تهران دیرتر از روزهای قبل کشف شد.

در بین دیدارهایی که مورا انجام می‌دهد از نظر معامله‌گران دیدار با شمخانی از همه مهمتر است. آن‌ها منتظر توییت‌های شمخانی بعد از این دیدار هستند. به گفته آن‌ها توییت‌های شمخانی می‌تواند جهت مذاکرات را نشان بدهد و بر این اساس جهت بازار تا حدودی روشن می‌شود.

افزایش انتظارات تورمی

در این میان، برخی پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و افزایش انتظارات تورمی نیز در این زمینه تاثیرگذار می‌دانند.

اسکان‌نیوز نوشت: همزمان با اظهارات رئیس‌جمهور و اعلام پرداخت یارانه به مردم و افزایش حجم نقدینگی امروز قیمت ارز افزایشی شد و دلار وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد.

قیمت دلار، تحت تاثیر این اخبار نوسانانی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی