تویوتا bZ3 EV به عنوان رقیب VW ID.3 ژاپن ارائه شد


تویوتا bZ3 EV به عنوان رقیب VW ID.3 ژاپن ارائه شد

تویوتا bZ3 EV یک بسته باتری بزرگ 70+ کیلووات ساعتی خواهد داشت.

در دسامبر سال گذشته، تویوتا یک رویداد مطبوعاتی بزرگ برگزار کرد که در آن برنامه‌های آینده خودرو‌های برقی خود را پیش‌نمایش کرد. کمتر از ۱۵ خودروی الکتریکی که در حال حاضر توسط تویوتا و لکسوس در حال توسعه هستند، به صورت نمونه اولیه به نمایش درآمدند، از جمله یک هاچ بک/کراس اوور جمع و جور؛ در یک رندر جدید این نمونه اولیه پرسرعت به یک خودروی تولیدی تبدیل می‌شود.

به احتمال زیاد در مراحل اولیه توسعه این خودرو جدید به عنوان bZ۳ شناخته می‌شود. این خودرو تا حدی بین CH-R فعلی و کرولا هاچ‌بک است و به نظر می‌رسد خودروی برقی کوچک‌تر از کرولا، اما بزرگ‌تر از کراس اوور است.

بر اساس معماری e-TNGA EV تویوتا، bZ۳ با یک یا دو موتور الکتریکی در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود که قوی‌ترین نسخه دارای طرح‌بندی دو موتوره برای خروجی بیش از ۲۰۰ اسب بخار و سیستم چهار چرخ متحرک باشد که آن را مستقیماً در مقابل خودرو الکتریکی فولکس واگن ID.۳ GTX قرار می‌دهد.

bZ۳ آینده یکی از چندین خودروی الکتریکی آینده تویوتا است. در طول کنفرانس در ماه دسامبر، خودروساز ژاپنی همچنین پیش نمایشی از یک SUV بزرگ هفت نفره الکتریکی، یک کامیون برقی تاکوما، یک خودروی اسپرت و یک جانشین ایدئولوژیک FJ Cruiser را به نمایش گذاشت.

به نوبه خود، لکسوس RZ را که اخیراً به طور کامل معرفی شد، یک خودروی چهار نفره برقی کانورتیبل، و یک واگن متحرک به نمایش گذاشت.

تا پایان این دهه، تویوتا و لکسوس می‌خواهند ۳۰ وسیله نقلیه الکتریکی جدید به بازار عرضه کنند و ۷۰ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا