رئیس‌ جمهور: حاصل گسترش مناسبات ایران و قرقیزستان امضای 120 سند همکاری است


رئیس‌ جمهور: حاصل گسترش مناسبات ایران و قرقیزستان امضای 120 سند همکاری است

تهران- ایرنا- رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سی‌امین سال برقراری روابط میان ایران و قرقیزستان به رئیس جمهور و مردم این کشور، اظهار داشت: حاصل گسترش مناسبات ایران و قرقیزستان امضای 120 سند همکاری در سطوح مختلف است.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در پیام تبریک خود به «صادیر جاپاروف» رئیس جمهوری قرقیزستان به مناسبت سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک آورده است: اعلام استقلال جمهوری قرقیزستان موجب شد مناسبات دیرینه مردم دو کشور که ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن این منطقه دارد، وارد مرحله نوینی شده و بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک‌تر شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اشتراکات فرهنگی - تمدنی و سُنّت‌های مشترک ملی و دینی، سرمایه‌های عظیمی است که مبانی روابط فی‌مابین را تشکیل می‌دهد، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۰ سال روابط دیپلماتیک، اهتمام جدی در جهت گسترش مناسبات میان دو کشور داشته و روابط میان دو کشور و دو ملت، طیف وسیعی از موضوعات را در برمی‌گیرد.

وی متذکر شد: حاصل گسترش این مناسبات، امضای بیش از حدود ۱۲۰ سند همکاری در سطوح مختلف کشوری، استانی، بین نهادی، دولتی و خصوصی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !