تکمیل مجتمع گلخانه ای ماژان نیازمند 35 میلیارد تومان اعتبار


تکمیل مجتمع گلخانه ای ماژان نیازمند 35 میلیارد تومان اعتبار

ایمانی گفت: تکمیل مجتمع گلخانه ای ماژان نیازمند 35 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی ایمانی»، امروز (18 اردیبهشت) در مراسم تکریم و معارفه مدیر جهادکشاورزی خوسف، اظهار کرد: شهرستان خوسف از محرومیت های زیادی رنج می برد که اگر توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری را به خود جلب نکند نخواهد توانست قدم های موثری در کاهش محرومیت بردارد چراکه اعتبارات شهرستانی بسیار محدود است.

فرماندار خوسف با اشاره به شعار سال «تولید، اشتغال آفرینی و دانش بنیان»، گفت: برای تحقق شعار سال باید ارتباط علم و تولید قوی تر شود مجتمع تحقیقات کشاورزی محمدیه باید روش های نوین را جایگزین روش های سنتی کند، تا بهره وری بیشتری از آب در این منطقه داشته باشیم.

ایمانی تصریح کرد: شهرستان خوسف از عنوان محرومیت هم استفاده نمی‌کند و با وجود محرومیت های زیادی، دارای حداقل اعتبارات است و توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری را می طلبد.

وی خواستار تقویت ارتباط تنگاتنگ بین تحقیقات و کشاورزی در شهرستان خوسف شد و گفت: شهرستان خوسف، در بحث کشاورزی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های متعددی است که لازم است در راستای حمایت از کشاورزان اقدامات بیشتری صورت پذیرد.

وی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی بایستی به سراغ جامعه هدف خود بروند و در جهت آموزش و ترویج کشاورزی به آنها کمک کند.

ایمانی با بیان اینکه خوسف، به عنوان منطقه تولید محصولات استراتژیک استان و شرق کشور از جمله عناب و گل نرگس شناخته شده است، ادامه داد: این شهرستان با بیشترین سطح زیر کشت عناب (یک هزار و ۶۵۰ هکتار) به عنوان بیشترین سطح زیر کشت عناب و بیش از ۲۴ هکتار سطح زیر کشت گل نرگس به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصولات در شرق کشور است.

وی ادامه داد: فرآوری محصولات کشاورزی یک اصل مهم در ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی است و لازم است در راستای تکمیل چرخه تولید از این واحدها بیش از پیش حمایت شود.

ایمانی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های چندین ساله، بسیاری از مشکلات برای کشاورزان ایجاد شده است که کارهای انجام نشده ای باقیمانده است، ادامه داد: بزرگترین مجتمع گلخانه ای استان در منطقه محمدیه فعال است و لازم است در راستای تکمیل فاز دوم مجتمع گلخانه محمدیه و فازهای اول و دوم ماژان اعتبار لازم تخصیص پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف با داشتن بیش از 200 روستا و آبادی دارای سکنه که بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی و مشغول کشاورزی و دامداری هستند، گفت: توسعه شبکه های آب و اجرای سیستم های نوین آبیاری متناسب با وضعیت آب و هوایی شهرستان بسیار مهم و ارزشمند است.

گفتنی است در این مراسم «سید مهدی خبیری» به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی خوسف معارفه و از زحمات «سید حسن رضوی » مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان قدر دانی شد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان