نقاط ضعف و معایب آزرا 2018


نقاط ضعف و معایب آزرا 2018

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) هیوندای آزرا سدان لوکسی است که ادعای زیادی دارد، اما در کنار تمام مزایایی که دارد قصد داریم نگاهی به نقاط ضعف و معایب آزرا 2018 بیندازیم. تمامی خودروهای جهان در کنار مزایای بی‌شماری که ممکن است داشته باشند، قطعا معایبی هم دارند، اما گاهی اوقات میزان این معایب و مزایا مشخص می‌کند که یک... نوشته نقاط ضعف و معایب...

هیوندای آزرا سدان لوکسی است که ادعای زیادی دارد، اما در کنار تمام مزایایی که دارد قصد داریم نگاهی به نقاط ضعف و معایب آزرا 2018 بیندازیم.

تمامی خودروهای جهان در کنار مزایای بی‌شماری که ممکن است داشته باشند، قطعا معایبی هم دارند، اما گاهی اوقات میزان این معایب و مزایا مشخص می‌کند که یک خودرو ارزش خریدن دارد یا خیر. در این مطلب سعی می‌کنیم معایب هیوندای آزرا 2018 را برشماریم.

معایب آزرا 2018 در یک نگاه

اگر به بازار داخلی نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که در میان انبوهی از خودروهای سدان لوکس و جذابی که وجود دارد، جایی برای هیوندای آزرا نیست. البته این گفته بدین معنا نیست که این خودرو طرفداران خود را نداشته باشد، بلکه به این معناست که اگر این سدان می‌توانست برخی از مشکلات خود را مرتفع کند، هم‌اکنون یکی از موفق‌ترین سدان‌های لوکس و مجلل بازار بود.

متاسفانه یکی از دلایلی که باعث شکست خوردن پروژه واردات آزرا 2018 شد، ممنوعیت غیر منتظره واردات خودرو به کشور بود. هیوندای آزرا مدل 2018 در کنار گرنجور دو مورد از گران‌ترین محصولات کره‌ای بازار ایران به شمار می‌آیند که در کنار مزایای خوبی که دارند، بی عیب و نقص نیستند. در این مطلب به دقت معایب آزرای 2018 را بررسی خواهیم کرد.

نقاط ضعف و معایب آزرا 2018نقاط ضعف و معایب آزرا 2018

در دهه 80 میلادی کمپانی هیوندای سعی کرد انقلابی در طراحی و تولید محصولات خود به وجود آورد و هیوندای آزرا نیز محصول همین تفکر انقلابی است. این تفکر خوشبختانه مسیر شرکت را از مصرف‌گرایی به سمت کیفی‌سازی برد و محصولاتی باکیفیت را راهی بازارهای جهانی کرد. در همین بازه زمانی بود که گرنجور که نام آن در بازار ما آزرا است تولید شد و خواست غوغا به پا کند.

در دهه 80 میلادی اغلب خودروهای تولیدی از جمله هیوندای آزرا وام‌دار میتسوبیشی بودند. اولین نمونه از آزرا در سال 1985 راهی بازار شد و دقیقا مهندسی معکوس خودروی Debonair از شرکت ژاپنی است. حدود 7 سال بعد از این نسخه و درست زمانی که میتسوبیشی دیونیر سومین نسل خود را آماده عرضه کرده بود، هیوندای نیز از نسل دوم آزرا رونمایی به عمل آورد.

در سال 2016 نیز سومین نسل از هیوندای آزرا تولید و عرضه شد. این خودرو در نسل سوم خود امیدهای زیادی را در دل مردم زنده نگه داشته بود، اما متاسفانه همان‌طور که گفتیم ممنوعیت واردات همچون سدی در برابر واردات آن ایستاد و همان نمونه‌هایی که وارد کشور شدند با قیمتی بسیار بالا عرضه شدند.

قیمت بالا، بازار ضعیف

نقاط ضعف و معایب آزرا 2018نقاط ضعف و معایب آزرا 2018

همان‌طور که گفتیم به علت ممنوعیت واردات خودرو به کشور، هیوندای آزرا در تعداد بسیار اندک و آن هم تنها در مدل‌های 2018 و 2019 وارد کشور شد. این اتفاق هم اکنون باعث شده تا قیمت این سدان جمع و جور به طرز غیر قابل باور و بیش از آنچه استحقاق آن است بالا برود.

قیمت این خودرو در حال حاضر حوالی 3 میلیارد تومان است و این قیمت برای چنین خودرویی معقول نیست، چرا که اکنون با این قیمت می‌توان خودروهای شناخته شده و معروف ژاپنی و اروپایی را خریداری کرد. یکی از علل شکست خوردن این خودرو دقیقا نحوه قیمت‌گذاری بد آن بوده است. در واقع می‌توان گفت خریدار این خودرو واقعا عاشق آن است، وگرنه دلیلی برای خرید وجود ندارد.

چالش قطعات یدکی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک خودرو، خدمات پس از فروشی است که کمپانی تولیدکننده آن به مشتریان می‌دهد. در بازار ایران همواره این مشکل برای خودروهای وارداتی وجود داشته، چرا که به علت مونتاژ نکردن آنها یا به علل دیگر به سختی می‌توان قطعات یدکی را پیدا کرد و در صورت پیدا کردن هم باید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کرد.

در واقع هیوندای آزرا چون در تیراژ بسیار پایین وارد کشور شد از این لحاظ در مضیقه و تنگنا قرار دارد. نمی‌توان گفت که یک خودرو از نظر فنی و کیفی در سطح قابل قبولی قرار دارد، اما ساده‌ترین قطعات آن در بازار پیدا نمی‌شود. لوازم و قطعات مصرفی آزرا 2018 چندان در دسترس نیست و این معضل مخصوصا برای مالکانی که در شهرستان‌های کوچک زندگی می‌کنند تبدیل به یک چالش مهم و آزاردهنده شده است. کمبود قطعات این خودرو به خصوص در حسگرها و واحدهای الکترونیکی مشهود است.

نقاط ضعف و معایب آزرا 2018نقاط ضعف و معایب آزرا 2018

طراحی عجیب چراغ عقب

چهره ظاهری هیوندای آزرا سرشار از جذابیت است و نمی‌توان حقیقتا انتقاد یا ایرادی به آن وارد کرد، اما تنها چیزی که در این طراحی بی عیب و نقص همچون وصله ناجوری شده، طراحی چراغ‌های عقب آن است. اگر اهل دنبال کردن اخبار دنیای خودرو باشید، با نگاه کردن به چراغ‌های عقب این خودرو می‌توان دریافت که طرحی شبیه به چراغ‌های دوج چارجر دارد.

البته نمی‌توان گفت که کمپانی محبوب و مشهور هیوندای کپی‌کار یا مقلد است، اما این شباهت عجیب و غریب به نظر می‌رسد و جالب اینجاست که این خودرو را با همان طرح به دروازه‌های بازار خودرویی آمریکا و اروپا رسانده است.

مصرف سوخت بالا

بد نیست بدانید که پیشرانه این خودرو توان خروجی بالایی ندارد، اما در کمال تعجب مصرف سوخت آن بیش از حد معمول است. هیوندای آزرا 2018 در هر 100 کیلومتر مسافت، حدود 8.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند که عدد بالایی است.

در همین حال خودروهایی مانند پژو 508، رنو تالیسمان و فولکس واگن پاسات که سدان‌های لوکسی محسوب می‌شوند، موتورهایی به مراتب قوی‌تر دارند و مصرف سوخت آنها نیز در هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر است.

نقاط ضعف و معایب آزرا 2018نقاط ضعف و معایب آزرا 2018

چالاکی و چابکی ضعیف

همان‌طور که گفتیم هیوندای آزرا 2018 موتور آنچنان قدرتمندی ندارد و با همان پیشرانه Theta II روانه بازار ما شده است. این پیشرانه همزمان روی خودروهایی نظیر سانتافه، سوناتا و توسان از برند هیوندای و کادنزا، اپتیما، اسپرتیچ و سورنتو از برند کیا تعبیه شده است. در واقع تمامی این خودروها روی پلتفرم هیوندای-کیا Y7 سوار شده‌اند.

حجم این موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی معادل 2359 سی سی است و می‌تواند حداکثر قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن‌متر را تولید کند. البته ناگفته نماند که هیوندای آزرا به دلیل برخورداری از این پیشرانه دارای استهلاک کمتر و هزینه‌های نگهداری پایین‌تری در مقایسه با هم‌رده‌های توربوشارژ است، اما نمی‌تواند شتاب و چالاکی خودروهای مجهز به موتور توربوشارژ را داشته باشد.

گفتنی است که هیوندای آزرا می‌تواند در عرض 10 ثانیه از صفر مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و همین باعث می‌شود تا این خودروی گران قیمت در برابر خودروهای ارزان‌قیمت‌تری نظیر فولکس واگن پاسات، پژو 508، هوندا آکورد و تویوتا کمری کم بیاورد.

نداشتن برخی از آپشن‌ها

تا اینجای کار از برخی معایب کوچک و بزرگ هیوندای آزرا 2018 صحبت کردیم، اما شاید بتوان گفت مهم‌ترین و بزرگترین عیب و ایراد این خودروی سدان لوکس در امکانات رفاهی و آپشن‌های آن است. هیوندای آزرا به تناسب قیمت و ادعایی که دارد، مجهز به آپشن‌های معمول و متداول سایر سدان‌های هم‌رده نیست.

در واقع این خودرو فاقد یک‌سری از امکاناتی است که خودروهای هم‌رده آن و حتی نصف قیمت آن نیز دارند. شاید برایتان عجیب و دور از انتظار باشد، اما این خودرو آپشن‌های رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین و رادار تابلوخوان ندارد. از طرفی امکاناتی نظیر سیستم چراغ چرخشی و نور بالای اتومات روی چنین خودرویی که مدعی پرچمداری است، وجود ندارند.

نقاط ضعف و معایب آزرا 2018نقاط ضعف و معایب آزرا 2018

از دیگر نقاط ضعف و معایب آزرا 2018 درون کابین، عدم برخورداری از ایربگ زانویی سرنشین جلو است. همچنین وقتی چنین آپشن‌های ساده‌ای در هیوندای آزرا به چشم نمی‌خورد، نباید انتظار داشت که امکانات رفاهی مثل ماساژور و کول باکس در آن تعبیه شده باشد.

سخن پایانی درباره معایب آزرا 2018

اگرچه در این مطلب صرفا از معایب هیوندای آزرا گفتیم، اما این بدان معنا نیست که خودروی مد نظر هیچ مزایایی نداشته باشد. این خودرو بی شک با اتاق IG که دارد برای افراد ثروتمند و متمولی که عاشق خودروهای آزرا هستند بی‌نظیر است. مدل 2018 این خودرو نیز نشان می‌دهد که با سدانی تازه و سرحال روبه‌رو خواهیم بود.

در نهایت باید گفت که قیمت این خودرو آن هم در بازاری که می‌توان با 3 میلیارد تومان خودروهای در دسترس‌تر و مناسب‌تری را خریداری کرد، کمی معقول به نظر نمی‌رسد و همان‌طور که تأکید زیادی کردیم تنها یک عاشق واقعی می‌تواند این خودرو را دوست داشته باشد و برای آن هزینه کند. نظر شما درباره نقاط ضعف و معایب آزرا 2018 چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...