عزم جدی و اراده مصمم موسسه اعتباری ملل برای بانک شدن


عزم جدی و اراده مصمم موسسه اعتباری ملل برای بانک شدن

موسسه ملل به‌عنوان یک موسسه اعتباری با سهامی عام و فعال در بازار سرمایه، در ماه‌های برای اینکه تبدیل‌شدن به بانک اقدامات مهمی انجام داد. افزایش سرمایه را به مراحل نهایی رسانده است. اموال مازاد فروخته و مزایده‌های زیادی برای فروش دیگر اموال خود برگزار کرد و از همه مهم‌تر اقدام به اصلاح وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه خودکرده است.

عزم جدی و اراده مصمم موسسه اعتباری ملل برای بانک شدن

موسسه ملل به‌عنوان یک موسسه اعتباری با سهامی عام و فعال در بازار سرمایه، در ماه‌های برای اینکه تبدیل‌شدن به بانک اقدامات مهمی انجام داد. افزایش سرمایه را به مراحل نهایی رسانده است. اموال مازاد فروخته و مزایده‌های زیادی برای فروش دیگر اموال خود برگزار کرد و از همه مهم‌تر اقدام به اصلاح وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه خودکرده است. این موسسه نشان داده است که حاضر است برای تبدیل‌شدن به بانک تمام اقدامات مدنظر بانک مرکزی را اجرا کرده و از هیچ اقدامی در این خصوص دریغ نمی‌کند و احتمالاً در اسرع وقت تبدیل به بانک می‌شود.

به گزارش بانکداری ایرانی، در سال 1400 موسسه ملل مراحل تبدیل‌شدن به بانک را آغاز کرده و بانک مرکزی هم تایید کرده که این موسسه دارای شرایط لازم برای بررسی وضعیت شرکت برای تبدیل احتمالی به بانک را دارد.

بانک مرکزی در 16 آبان 1400 طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که موضوع مصوبه جلسه مورخ 10 آبان 1400 هیأت عامل بانک مرکزی، صرفاً اعلام موافقت با رسیدگی به درخواست مؤسسه اعتباری ملل، منوط به تعهد هیأت مدیره مؤسسه مذکور به انجام اصلاحات ساختاری ناظر بر مواردی همچون افزایش سرمایه، فروش اموال مازاد، عدم هرگونه سرمایه‌گذاری جدید، انطباق با شاخص‌ها و حدود نظارتی و رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه است.
مهم‌ترین اقدام بعدازاین اطلاعیه بانک مرکزی، انتشار مجوزهای افزایش سرمایه بود. موسسه ملل اواخر سال گذشته، طی نامه‌ای اعلام کرد که تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت اعتباری ملل در سازمان بورس موردبررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی‌های انجام‌شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با مشخصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، ازنظر این سازمان بلامانع است. در این نامه آمده است که سرمایه فعلی 10 هزار میلیارد بوده و مبلغ 10 هزار میلیارد ریال دیگر به این سرمایه افزوده می‌شود.

منبع تأمین افزایش سرمایه نیز از محل آورده نقدی سهامداران بوده و موضوع افزایش سرمایه هم ارتقای وضعیت موسسه به بانک، اصلاح ساختار مالی و افزایش نسبت کفایت سرمایه است.

همچنین موسسه اقدام به فروش دارایی‌های اموال مازاد کرده و افشاگری نیز کرد. به‌عنوان نمونه یکی از املاک موسسه در شهر رشت به نام ملک صیقلان به مساحت 1983 مترمربع و ارزش دو هزار 110 میلیارد ریال به‌صورت شش‌دانگ عرصه و اعیان زمین و ساختمان احداث‌شده واگذار شد.

علاوه بر این موسسه به‌منظور چابک سازی و افزایش توان پرداخت تسهیلات به مردم نسبت به فروش املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری‌های مازاد اقدام کرده و مزایده عمومی زیادی را انجام داده که نوبت چهارم ان در اسفند 1400 بود و این روند ادامه دارد.

بر اساس اقدامات فوق که در راستای ابلاغیه‌های بانک مرکزی بوده این موسسه نشان داده است که اقدامات لازم را انجام داده و قطعاً برای اقدامات بعدی مدنظر بانک مرکزی آمادگی دارد. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان بانکی معتقدند که موسسه ملل به دلیل عزم جدی و اراده مصمی که برای بانک شدن دارد در آینده به بانکی موفق نزدیک تبدیل خواهد شد

لیلا فریادرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس