آسمان کشور دوباره بارانی می شود


آسمان کشور دوباره بارانی می شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی فردا (پنجشنبه) وارد کشور شده و در پی آن بارش‌های بهاری در نیمه شمالی کشور مجدد آغاز می‌شود. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» امروز (چهارشنبه) درباره وضعیت آب و هوا ی کشور افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش‌ها...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» امروز (چهارشنبه) درباره وضعیت آب و هوا ی کشور افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه نیز بارش‌ها در اردبیل، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال خراسان رضوی تقویت می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، اخلال در تردد جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، شکستن درختان فرسوده، سقوط اشیاء از ارتفاعات و آسیب به سازه‌های موقت در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

وی به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، عدم پارک خودروها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرد.

رفیعی همچنین پدیده غالب دوم را افزایش غلظت گردوخاک اعلام کرد که تا پایان امشب شدت دارد و گفت: کاهش شدید کیفیت هوا در ایلام، خوزستان و نوار غربی کرمانشاه را از دیروز شاهد هستیم که تا پایان امشب ادامه دارد.

وی به عدم حضور افراد به‌ویژه گروه‌های حساس در فضای باز، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز و احتیاط در سفرهای بین شهری توصیه کرد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در