نماینده فارس در صدر جدول پایان دور ششم رقابت‌های قهرمانی شطرنج قرار گرفت


نماینده فارس در صدر جدول پایان دور ششم رقابت‌های قهرمانی شطرنج قرار گرفت

گرگان - ایرنا - شطرنج‌باز استان فارس در پایان دور ششم رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور پسران‌ زیر 12 سال، قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی، به تنهایی در صدر جدول مجموع دورهای برگزار شده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان رقابت‌های دور ششم این مسابقات که سه‌شنبه شب در خانه شطرنج مجموعه ورزشی وحدت گرگان برگزار شد، ۶۲ شطرنج‌باز در ۳۱ میز با هم‌ به رقابت پرداختند و یک شطرنج‌باز هم استراحت داشت.

براساس جدول مجموع ۶ دوره، آرمین صمیمی از فارس مجموع امتیازات خود را به عدد ۵.۵‌ رساند تا در صدر جدول به تنهایی قرار بگیرد.

همچنین عرشیا محمدیان‌سیچانی از اصفهان، عرشیان‌ نشان از تهران و سیدابوالفضل موسوی‌فر از مازندران، هر کدام با پنج امتیاز در رده دوم پایان این دور ایستادند.

در رده سوم هم، امیرمحمد عظیمی از مازندران و کوروش بهمنی از مرکزی با ۴.۵ امنیاز حضور دارند.

در ادامه جدول رده‌بندی مجموع ۶ دور، ۱۳ نفر با چهار امتیاز، ۶ نفر با ۳.۵ امتیاز، ۱۵ نفر با سه امتیاز، هفت نفر با ۲.۵ امتیاز، هشت نفر با ۲ امتیاز، ۶ نفر با ۱.۵ امتیاز و ۲ نفر هم‌ با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

دور هفتم این رقابت‌ها عصر امروز برگزار خواهد شد.

اولویت قرار گرفتن نفرات هم امتیاز، براساس گره‌گشایی رده‌بندی آنان مشخص می‌شود.

گره‌گشایی‌ها بر حسب رویارویی مستقیم، بوخ هولز قطع شده یک، بوخ هولز قطع شده ۲، مجموع بوخ هولز و سون بورن برگر است.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در ۱۲ رده سنی در ۲ بخش دختران و پسران از روز شنبهه همزمان در نقاط مختلف آغاز شده که رقابت‌های رده سنی زیر ۱۲ سال پسران در خانه شطرنج مجموعه ورزشی وحدت گرگان در حال برگزاری است.

در این‌ رقابت‌ها ۶۳ شطرنج‌باز نوجوان از سراسر کشور حضور دارند که ۱۰ نفر از آنان گلستانی هستند.

برای حضور در این‌ رقابت‌ها به هر استان یک‌ سهمیه اختصاص داده شده و مابقی شطرنج‌بازان به صورت آزاد در این رقابت‌ها حضور دارند.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور پسران زیر ۱۲ سال انتخابی تیم ملی، در ۹ دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود و تا ۲۳ اردیبهشت ماه این رقابت‌ها ادامه خواهد داشت.

اکنون در سامانه جامع شطرنج کشور، ۷۰۰ گلستانی عضویت دارند اما در مجموع ۳۰۰ شطرنج‌باز در استان فعال هستند.

پرهام مقصودلو، استاد بزرگ بین‌المللی شطرنج کشور، اهل گلستان و ساکن گرگان بوده که از رده سنی نوجوانان، به عنوان یک‌ پدیده شطرنج معرفی شد.

در استان گلستان افزون بر ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید