اگزوز نیسان Z مدل 2023 با جعبه‌دنده اتوماتیک صدای بیشتری تولید می‌کند!


اگزوز نیسان Z مدل 2023 با جعبه‌دنده اتوماتیک صدای بیشتری تولید می‌کند!

نیسان Z یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهایی است که به زودی عرضه خواهد شد. این خودروی اسپورت با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و 9 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. علاوه بر ویژگی‌های رانندگی مختلف هر جعبه‌دنده، نیسان مجبور شده است یک اگزوز آرام‌تر روی مدل دنده...

نیسان Z یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهایی است که به زودی عرضه خواهد شد. این خودروی اسپورت با جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و ۹ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. علاوه بر ویژگی‌های رانندگی مختلف هر جعبه‌دنده، نیسان مجبور شده است یک اگزوز آرام‌تر روی مدل دنده دستی نصب کند تا بتواند در آزمون سختگیرانه ایجاد نویز قبول شود.

خودروسازان در پروسه تولید یک خودرو باید قوانین و مقررات بی‌شماری را در نظر بگیرند تا مجوز فروش خودروها را دریافت کنند. در مورد خودروهای اسپورت مثل Z این کار دشوارتر می‌شود، چون خودروساز باید بین هیجان و الزامات قانونی تعادل برقرار کند. حتی نیسان Z با موتور ۳ لیتری توئین توربو V6 باید از این قوانین پیروی کند.

همه خودروهای جدید باید قبل از اینکه در سراسر دنیا فروخته شوند، آزمون‌های ایجاد نویز را بگذرانند. در آمریکا، ایالت کالیفرنیا سخت‌ترین قوانین را در این زمینه اعمال می‌کند، چون آن‌ها صدای تمام خودروهای در حال فروش در آمریکا را کنترل می‌کنند.

تست کالیفرنیا براساس آزمون ایجادشده توسط انجمن مهندسان خودرو انجام می‌شود. در آزمون پایه، خودرو باید از کنار یک میکروفون عبور کند. این آزمایش زمانی آغاز می‌شود که سرعت خودرو ۳۱ مایل بر ساعت باشد. سپس خودرو باید کاملاً گاز بدهد تا به دور موتور نهایی خود برسد.

مسئله اینجاست که خودروهای دنده دستی و اتوماتیک به طور متفاوتی تست می‌شوند. خودروهای دنده دستی باید این تست را در دنده دو یا سه آغاز کنند، بنابراین در طول تست به دور موتور نهایی خود می‌رسند و نویز زیادی تولید می‌کنند. اما خودروهای دنده اتوماتیک باید هرچه سریع‌تر شتاب گرفته و دریچه گاز را بدون دنده معکوس باز کنند. در عوض، خودروهای اتوماتیک به آرامی در هر دنده‌ای که به آن‌ها اجازه رسیدن به سرعت ۳۱ مایل بر ساعت را می‌دهد شتاب می‌گیرند، اما نه آنقدر سریع که جعبه‌دنده به یک دنده پایین‌تر برود که این باعث می‌شود خودرو نویز کمتری تولید کند.

به همین دلیل است که نیسان Z جدید با جعبه‌دنده اتوماتیک نویز بیشتری نسبت به مدل دارای جعبه‌دنده دستی تولید می‌کند. البته صاحبان Z دنده دستی می‌توانند اگزوزهای آرام خود را با یک اگزوز پرسروصداتر تعویض کنند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا