سریال کره‌ای «صدای جادو»؛ ترکیب سحرانگیز راز و تخیل و موسیقی


سریال کره‌ای «صدای جادو»؛ ترکیب سحرانگیز راز و تخیل و موسیقی

داستان سریال «صدای جادو» (The Sound of Magic) ترکیبی از اندوه، معما، تخیل و حال و هوای عاشقانه است؛ ترکیبی که با تعداد زیادی موسیقی و آواز جان گرفته و با جلوه‌های بصری چشمگیر رنگ‌آمیزی شده است.

فرارو- زندگی یون آه‌یی آنقدر به هم ریخته و تاریک است که انگار فقط یک جور جادو برای تغییر اوضاع می‌تواند کارساز باشد. آه‌یی شخصیت اصلی سریال «صدای جادو» است؛ دختر نوجوانی که واقعیت زندگی اصلا با او مهربان نبوده و بعد از اینکه پدر و مادرش خانه را ترک کرده‌اند او مجبور شده که به تنهایی زندگی خودش و خواهر کوچکترش را اداره کند.
به گزارش فرارو؛ او به صورت نیمه‌وقت بعد از مدرسه کار می‌کند، اما باز هم از عهدۀ پرداخت اجارۀ خانه‌شان برنمی‌آید. اذیت و آزار‌هایی که این وسط می‌بیند هم که جای خودشان را دارند. البته حداقل یک نکتۀ مثبت این وسط هست و آن دوستی و همدلی یکی از همکلاسی‌های آه‌یی به اسم نا ایل دونگ است که تا جایی که می‌تواند به او کمک می‌کند.
سریال کره‌ای «صدای جادو»؛ ترکیب سحرانگیز راز و تخیل و موسیقی
آه‌یی در افسرده‌ترین و مایوس‌ترین حال خودش قرار دارد که خیلی اتفاقی در یک شهربازی خلوت با مرد عجیب و غریبی ملاقات می‌کند؛ مردی که ادعا می‌کند یک جادوگر است و البته شایعات زیادی هم درباره‌اش وجود دارد. می‌گویند او همکاران خودش را به قتل رسانده یا مثلا هرکس را که ناپدید کرده دیگر هیچوقت دوباره پدیدار نشده.
آه‌یی در شرایطی است که کمترین روزنه‌های امید هم برایش ارزشمند و وسوسه‌کننده هستند و از شانس خوب او انگار این آدم با همۀ رفتار‌های عجیب و غریب و دیوانه‌وارش واقعا یک جور کار‌های جادویی هم از دستش برمی‌آید. اما آیا برای کار‌هایی که او می‌تواند بکند بهایی باید پرداخت شود؟ این هم دغدغه‌ای است که آه‌یی نمی‌تواند کاملا نادیده‌اش بگیرد.
سریال کره‌ای «صدای جادو»؛ ترکیب سحرانگیز راز و تخیل و موسیقی
«صدای جادو» سریال واقعا جالب توجه و خاصی است که هم ناراحت‌کننده است و هم امیدبخش. شخصیت‌ها هم چهره‌های متفاوتی از خودشان نشان می‌دهند؛ انگار هر کسی در عین مهربانی می‌تواند یک چهرۀ خشن و بی‌رحم هم داشته باشد. جی چانگ ووک نقش جادوگر را واقعا جذاب و رازآمیز از کار درآورده است؛ او آدمی است که هم می‌توانیم یک قهرمان تصورش کنیم و هم یک تبهکار شرور.
این سریال مخاطب را خیلی سریع وارد دنیای خودش می‌کند؛ دنیایی که انگار درست روی مرز باریک واقعیت و خیال ساخته شده است. ما هم خودمان را در همان وضعیتی احساس می‌کنیم که آه‌یی در آن گرفتار است و همان پرسش‌هایی را می‌پرسیم که او در ذهنش دارد: آیا این جادویی که ادعا می‌شود واقعا وجود دارد؟ آیا این آدم حقیقتا قصد کمک دارد؟
سریال کره‌ای «صدای جادو»؛ ترکیب سحرانگیز راز و تخیل و موسیقی
اما فقط این پرسش‌ها نیستند که بیننده را تا پایان سریال مشتاق و پی‌گیر نگه می‌دارند. «صدای جادو» از لحاظ جلوۀ بصری و موسیقی هم درخشان و جالب توجه است. این سریال به نوعی در ژانر موزیکال هم می‌تواند دسته‌بندی شود، چون پر است از آواز‌ها و موسیقی‌های زیبایی که در ترکیب با داستان تاریک و رازآمیزش طعمی دلپذیر و خاص به آن بخشیده‌اند.
نکتۀ دیگر در مورد «صدای جادو» ریتم تند آن است که هیچ جای خستگی و ملالی برای بیننده باقی نمی‌گذارد. بر خلاف بیشتر سریال‌های کره‌ای که هر فصلشان معمولا بیشتر از ده قسمت دارد، این سریال فقط شش قسمت دارد و داستانش بسیار سریع اوج می‌گیرد و زمان خیلی زیادی هم برای دیدنش لازم نیست.
بازیگران: جی چانگ ووک (Ji Chang Wook)، لیزا یامادا (Lisa Yamada)، هوانگ این یئوپ (Hwang In Yeop) امتیاز: ۸.۰/۱۰ زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت (همۀ قسمت‌ها)
منبع: forbes.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام