تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟


تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟

اگر تجربه خرید عطر و ادکلن از بازار را داشته باشید، احتمالا با عطر و ادکلن‌های فیک مواجه شده اید. امروز قصد داریم مهم ترین تفاوت عطر اصل و فیک را با هم بررسی نماییم تا شما دیگر به دام سودجویان و کلاهبرداران گرفتار نشوید. اگر شما هم دوست دارید تنها با یک نگاه بتوانید عطر اصل […]

اگر تجربه خرید عطر و ادکلن از بازار را داشته باشید، احتمالا با عطر و ادکلن‌های فیک مواجه شده اید. امروز قصد داریم مهم ترین تفاوت عطر اصل و فیک را با هم بررسی نماییم تا شما دیگر به دام سودجویان و کلاهبرداران گرفتار نشوید. اگر شما هم دوست دارید تنها با یک نگاه بتوانید عطر اصل از تقلبی را شناسایی کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

عطر و ادکلن فیک چیست؟

به دلیل قیمت بالایی که اکثر برندهای مشهور عطر و ادکلن دارند، برخی از شرکت‌های اماراتی و چینی اقدام به ساخت نسخه کپی از آنها کرده اند تا با قیمت بسیار کمتری به فروش برسد. این موضوع صرفا در صنعت عطر و ادکلن نیست و شما اگر به دقت وسایل اطراف خود را نگاه کنید متوجه این نکته خواهید شد. اکثر عطرهای فیک که به تستر تقلبی، تستر اماراتی و … نیز مشهور هستند، با همان ظاهر عطر اورجینال ساخته می شوند و در نگاه اول تشخیص ادکلن اصل از تقلبی کار دشواری خواهد بود.

متاسفانه امروزه با پیشرفت دستگاه‌های تولید، به قدری شباهت ظاهری عطرهای تقلبی و اورجینال بالا رفته که حتی برخی از متخصصان در این زمینه را نیز به اشتباه می اندازد! عطرهای فیک از نظر کیفیت و ماندگاری پایین‌تر از نسخه اورجینال هستند و اما رایحه‌شان تا حدود ۸۰ درصد به نسخه اصل شباهت دارد. در ادامه مواردی را بیان می کنیم که به شما در خرید ادکلن مردانه و زنانه اورجینال کمک زیادی خواهد کرد.

تفاوت عطر اصل و فیک بدون باز کردن جعبه آن!

خیلی از فروشگاه‌ها پس از باز کردن سلفون و جعبه عطر، دیگر آن را پس نمی گیرند و یا تعویض نمی کنند. پس اگر شما راهکاری بلد باشید تا بدون باز کردن جعبه آن بتوانید تفاوت عطر اصل و فیک را تشخیص دهید، بسیار کارآمد خواهد بود. این نکات در اکثر عطرها صادق است.

۱) نوع پوشش و بسته بندی، تفاوت عطر اصل و فیک

تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟

در عطرهای اورجینال، سلفون با ظرافت و کیفیت بسیار بالایی عطر را احاطه نموده و به قول معروف فیت آن است. اما در نسخه‌های تقلبی این سلفون حالت باز و شل دارد و جنس آن نیز به کیفیت نسخه اورجینال نیست. تصویر فوق مربوط به عطر لالیک مشکی است؛ به نظر شما کدام عطر اورجینال و کدام فیک است؟!

با توجه به مطالب گفت شده، احتمالا به راحتی بتوانید حدس بزنید که عکس سمت راست مربوط به نسخه اورجینال و عکس سمت چپ مربوط به نسخه تقلبی است. همانطور که مشاهده می کنید، سلفون در عطر سمت راست بسیار تمیز ساخته شده و بسته بندی شده است در حالی‌ که در عطر سمت چپ چین و چروک‌هایی در بسته بندی به چشم می‌خورد.

۲) نوع پرس سلفون

این مشخصه بیشتر برای ادکلن‌های صادق است که جعبه آن‌ها به شکل مکعب مستطیل ساخته شده اند و پرس سلفون در آن‌ها به صورت پیوسته و یک خط صاف موازی است و کیفیت بالایی دارد. اما در مقابل عطرهای تقلبی نوع پرس‌شان به شکل نقطه‌ای است و کیفیت پایین‌تری به نسبت عطر اورجینال دارد. در کناره‌ها نیز در برخی از ادکلن‌ها این موضوع مشاهده می شود.

۳) لیبل وزارت بهداشت

تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟

وجود لیبل وزارت بهداشت تا چند سال گذشته کمک بسیاری برای تشخیص عطر تقلبی از اورجینال می کرد؛ اما در حال حاضر این لیبل را نیز برخی از افراد کپی می کنند. همچنین با توجه به عدم ورود بسیاری از ادکلن‌های اورجینال به کشور به دلیل کالای لوکس بودن، بسیاری از عطرهای اورجینال موجود در بازار نیز فاقد این لیبل هستند. برچسب وزارت بهداشت به شکل تصویر فوق است و توضیحاتی را در مورد آن محصول می دهد که در تصویر بالا به طور کامل شرح داده شده است.

نحوه تشخیص اصل بودن لیبل وزرات بهداشت

همانطور که گفتیم متاسفانه برخی از افراد سودجو و کلاهبردار این لیبل وزارت بهداشت را نیز کپی می کنند. حال بیایید با هم مواردی که به کمک آن می توانید این لیبل را شناسایی نمایید را بررسی نماییم.

نکته اول توجه به محل قرارگیری برچسب وزارت بهداشت است. این برچسب‌ها معمولا در لبه‌ها و محل اتصال بطری عطر قرار نمی گیرند و در اکثر موارد در پایین یا بالای جعبه عطر قرار می گیرند.کد GTIN برچسب وزارت بهداشت و جعبه عطر باید یکسان باشند و در غیر این صورت آن عطر اصل نخواهد بود.بررسی کد GTIN در سایت وزارت بهداشت نیز تا حد زیادی می تواند به شما کمک کند. اگر کد GTIN عطر خود را در سایت www.ttac.ir وارد نمایید، مشخصات عطر شما باید نمایش داده شود.

۴) توجه به لوگو و فونت‌ها

لوگوی برند عطر مورد نظر شما باید با کیفیت و ظرافت بالایی بر روی جعبه چاپ شده باشد. در برخی از عطرهای تقلبی دیده شده است که لوگو برند مورد نظر به شکل عجیبی چاپ شده و یا محل قرار گیری آن به نسبت نسخه اورجینال فرق نموده است. البته این نکته نیز بیشتر در سالیان گذشته کاربرد داشت و با ظهور تکنولوژی‌های جدید، این موارد دیگر به چشم نمی خورد.

تفاوت عطر اصل و فیک پس از بازکردن آن

پس از بازکردن عطر نیز مواردی وجود دارد که شما را در امر تشخیص عطر اصل از فیک یاری می کند. مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

۱) جعبه عطر

عطرهای اورجینال در اکثر موارد دارای یک جعبه مقوایی محکم و با کیفیت هستند تا از آسیب به شیشه ادکلن جلوگیری نمایند. همچنین درون جعبه نیز معمولا شیار‌ها و منافذی در نظر گرفته شده تا عطر به خوبی در آن قرار بگیرد تا در زمان حمل و نقل، سالم به دست مشتری برسد.

۲) توجه به کیفیت ساخت

کیفیت ساخت شیشه، درپوش و سایر موارد به کار رفته در عطر و ادکلن‌ها به گونه‌ای است که در ذوق نمی زند. در برخی از عطرها، بطری به شکل دو تکه ساخته شده و زمانی که بطری را در دست خود قرار می دهید، حس ناخوشایندی به شما دست می دهد.

۳) حکاکی تمیز و ظریف لوگو

تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟

بر بسیاری از عطرها، لوگو و یا نام برند تجاری بر روی بطری عطر حکاکی می شود. این حکاکی در نسخه‌ای اورجینال بسیار تمیز و ظریف انجام شده است. اما در نسخه‌های فیک و تقلبی این موضوع رعایت نشده است. به عنوان مثال در عسک فوق درپوش یکی از عطرهای ویکتوریا سکرت را مشاهده می کنید که یکی از آنها نمایندگی محصولات ویکتوریا سکرت در ایران و دیگری از یک فروشگاه فیک فروش در بازار خریداری شده است. در قسمت سمت راست که مربوط به عطر اورجینال است، به خوبی شاهد ظرافت و زیبایی حکاکی نام VICTORIA SECRET هستیم. اما در قسمت سمت چپ که مربوط به عطر فیک است، از ظرافت و تمیزی نسبتا پایین‌تری برخوردار است.

۴) وجود عدد در داخل درپوش

تفاوت عطر اصل و فیک چیست؟

در برخی از ادکلن‌های اورجینال وقتی به داخل درپوش نگاه کنید، داخل آن یک عدد وجود دارد که در عطرهای تقلبی وجود ندارد. البته این نکته در همه عطرها صادق نیست و نمی توان به عنوان یک معیار مطمئن از آن استفاده نمود.

۵) رایحه، پخش بو ماندگاری، مهم‌ترین تفاوت عطر اصل و فیک!

با وجود تمام موارد فوق ممکن است تا سال‌های آینده تکنولوژی به قدری پیشرفت نمایند که موارد فوق نیز اصلاح شود. پس بنابراین می توان گفت مهم ترین تفاوتی که در عطر اصل و فیک وجود دارد، توجه به ماندگاری و پخش بوی رایحه است. اما آیا اگر عطر را باز کنید و سپس متوجه تقلبی بودن آن شوید، فروشگاهی که از آن عطر خریده‌اید آن را پس خواهد گرفت؟ شاید در عطرهای نسبتا ارزان قیمت خریدار، اهمیت زیادی ندهد اما به طور مثال اگر پس از خرید ادکلن کرید اونتوس که جز گران قیمت‌ترین عطرهای مردانه است باز هم بی اهمیت از کنار این موضوع رد خواهید شد؟!

خرید عطر اورجینال با گارانتی مادام العمر!

در این مطلب سعی شد مهم‌ترین معیارهای تشخیص و تفاوت عطر اصل و فیک به شما گفته شود و امیدواریم مورد توجخه‌تان قرار گرفته باشد؛ اما بهترین راهکار برای در امان ماندن از دام کلاهبرداران، خرید از یک فروشگاه مطمئن و مورد اعتماد است. یکی از بهترین فروشگاه‌های فروش عطر و ادکلن اورجینال، فروشگاه درین عطر است. یکی از مزیت‌های جذابی که خرید از این فروشگاه دارد، داشتن کارت گارانتی مادام العمر اصالت است! یعنی تمامی عطر و ادکلن‌های اورجینال موجود را به همراه ضمانت دائمی اصالت برای شما ارسال می کنند تا بدون دغدغه نگرانی از بابت اورجینال بودن عطر خود، آن را سفارش دهید. شعار جالب فروشگاه درین عطر «لذت خرید عطر و ادکلن اورجینال» است و این روزها بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است!

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند