38 هزارو 800 نفر از جشنواره ملی اقوام در لرستان دیدن کردند


38 هزارو 800 نفر از جشنواره ملی اقوام در لرستان دیدن کردند

خرم آباد- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: 38 هزار و 800 نفر طی سه روز نخست برگزاری پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام از این رویداد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امین قاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری این جشنواره افزود: روز اول ، دوم و سوم به ترتیب پنج هزار و ۴۵۰، ۹ هزار و ۸۶۲ و ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این رویداد فرهنگی دیدن کردند و جشنواره تا عصر فردا پنجشنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در ۱۰ محور اظهار داشت: محورهای علمی پژوهشی ، یافته های پژوهشی اعضای هیات علمی، دانشجویان پ دانش پژوهان، فرهنگی، تاریخی، باستان شناسی، پزشکی و گردشگری در این جشنواره مورد توجه بود و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان نیز برگزار شد که دفتر جذب سرمایه گذاری استان گزارش آن را ارایه خواهد داد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه عکس ۴۰ ساله خرم آباد قبل از انبوه سازی، غرفه های پخت غذا، لباس محلی، صنایع دستی و موسیقی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته و پیگیری های لازم با دفاتر گردشگری برای برقراری پرواز خرم آباد به مشهد و کیش نیز صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان همچنین گفت: با توجه به استقبال عموم مردم، بازدید از قلعه فلک الافلاک از امروز تا ظهر فردا با ارایه کارت ملی برای گردشگران بومی رایگان خواهد بود.

قاسمی اضافه کرد: پیش بینی هزینه برگزاری این جشنواره برای میزبانی ۴۰۰ مهمان از ۳۰ کشور یک میلیارد تومان بوده است.

این جشنواره از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت در محل محوطه تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم آباد در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا