تعداد خودپردازهای بیت کوین در جهان چقدر است؟


تعداد خودپردازهای بیت کوین در جهان چقدر است؟

دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین همگام با تبدیل ارزهای دیجیتال به جریان اصلی و برای تسهیل انتقال ارز دیجیتال افزایش می‌یابند.  به نقل از فینبلود، با وجود اینکه بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر تحت فشار نزولی قرار دارد اما این امر مانع از نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در سراسر جهان نشده و تعداد این دستگاه‌ها همچنان […]

به نقل از فینبلود، با وجود اینکه بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر تحت فشار نزولی قرار دارد اما این امر مانع از نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در سراسر جهان نشده و تعداد این دستگاه‌ها همچنان در حال گسترش است.

۳۷ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در جهان

بر اساس داده‌های سایت فینبلود، تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین نصب شده در سراسر جهان در تاریخ اول ژانویه، ۳۴ هزار و ۳۴۰ عدد بود. این تعداد از آن تاریخ تا کنون تقریبا ۳۰۰۰ عدد افزایش یافته است و در حال حاضر به ۳۷ هزار و ۳۳۸ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در جهان رسیده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ در مجموع ۲۹۹۸ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین نصب شده است که به‌طور متوسط ‌روزانه ۲۳ دستگاه نصب می‌شود. از آن جا که رادار Coin ATM همه دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در سراسر جهان را ردیابی نمی‌کند، ممکن است تعداد واقعی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر باشد.

در مقایسه با نتایج تحقیق دیگری در این حوزه حدود ۲۰ هزار دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است که هر روز بیش از ۵۰ دستگاه جدید فعال می‌شود.

با افزایش تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در حال کار، واضح است که این دستگاه‌ها با استقبال گسترده‌تری از ارزهای دیجیتال در سراسر جهان قابل توجه‌تر می‌شوند، به‌ویژه ایالات‌متحده بیشترین تعداد نصب خودپرداز بیت‌کوین را به خود دیده است.

دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال محبوب هستند، آنانی که می‌خواهند بدون نیاز به گذراندن مراحل زمان‌بر، مشتری خود را بشناسند (KYC) که در اکثر پلت‌فرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال مورد نیاز است از این دارایی بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، دستگاه‌های خودپرداز به‌طور فزاینده‌ای برای کمک به تسهیل پرداخت‌های بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌ویژه اینکه کسب و کارهای بیشتری در موقعیتی قرار می‌گیرند که از طریق امکان پرداخت مشتریان با بیت‌کوین، از ارزهای دیجیتال سود ببرند. این ویژگی با تعیین بیت‌کوین به عنوان پول نقد قانونی در السالوادور و اخیرا جمهوری آفریقای مرکزی بیشتر تقویت شده است.

بیشتر بخوانید: 14 درصد از کسب‌وکارهای السالوادوری با بیت کوین تراکنش داشته‌اند

شرکت‌ها دستگاه‌های خودپرداز دوطرفه را تبلیغ می‌کنند که مجهز به ویژگی عملکردی دوگانه هستند که به مشتریان امکان می‌دهد هم ارزهای دیجیتال خریداری کنند و هم بفروشند. تقاضا برای دستگاه‌های خودپرداز دو طرفه در نتیجه قابلیت‌های چند منظوره موجود در این دستگاه‌ها در حال افزایش است.

محیط خودپرداز بیت‌کوین نیز مانند بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در حال تغییر و تکامل است،

مانند بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، محیط خودپرداز بیت‌کوین در حال تغییر و تکامل است؛ چرا که سازندگان برای افزایش سود خود به دنبال سرمایه‌گذاری بر کاربرپسند بودن دستگاه هستند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس