قالیباف: برای انقلاب باید از جان و آبرو بگذریم/جهاد امروز، مبارزه با گرانی است


قالیباف: برای انقلاب باید از جان و آبرو بگذریم/جهاد امروز، مبارزه با گرانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از حرکت‌های جنگ نرم که توسط دشمنان انقلاب و در رأس آنها رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، جوسازی‌هایی است که طی آن می‌خواهند ذهن جامعه را آلوده کنند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه چنین نشست‌هایی نمادی از فعالیت‌های مستمر برای زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت است، اظهار کرد: یکی از حرکت‌های جنگ نرم که توسط دشمنان انقلاب و در رأس آنها رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، جوسازی‌هایی است که طی آن می‌خواهند ذهن جامعه را آلوده کنند. ولی این یادواره نشان داد که علما در سختی‌ها و مشکلات کجا بودند و چه نقشی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: این نشست نمونه‌ای است تا نشان دهیم روحانیت اهل فکر و اندیشه و مبتنی بر سنت‌های الهی و پیشتاز در میدان جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های یکی از روحانیون جان‌باخته در حادثه حرم رضوی در دوران جنگ، یادآور شد: یکی از روحانیون، شهید میثمی در زمان دفاع مقدس، نماینده امام راحل در قرارگاه بود و با رفتار و عملش، اخلاق فرماندهی و آرامش داشتن در لحظات سخت و حساس را به ما آموخت و در بحرانی ترین نقطه جبهه همواره حضور داشت.

قالیباف ادامه داد: شهدای دفاع مقدس تربیت شده مکتب اسلامی امام راحل بودند و امروز این ما هستیم که وظیفه داریم از فرهنگ جهاد و شهادت حراست و حفاظت کنیم.

رئیس مجلس افزود: منتظران شهادت همواره در مسیر جهاد، مردم‌داری و سنت‌های الهی گام برمی‌دارند و در میدان عمل حضوری پررنگ دارند.

وی تاکید کرد: در گذشته جهاد تبیین، رسالت پیامبران الهی بود اما امروز علما و روحانیون وارثان این پیامبران هستند و جهاد تبیین بر دوش آنهاست و باید طبق بیانات رهبری انقلاب اسلامی در این عرصه به درستی عمل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در میدان جهاد باید هرچه داریم به میدان بیاوریم، اظهار کرد: جان و آبرو فانی است اگر می خواهیم به رضوان الهی دست پیدا کنیم باید برای انقلاب از جان و آبرو بگذریم و در بطن مبارزه باشیم.

وی یادآور شد: شرط پیروزی در این مسیر صبر و انتظار است که در سوره احزاب هم به آن اشاره شده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: جهاد امروز، مبارزه با گرانی است و باید در برابر این موضوع مهم، جهاد تصمیم با اراده درست داشته باشیم و برای منفعت و حل مشکل مردم تحت هیچ شرایطی نباید از هیچ حرفی تاثیر بگیریم.

وی تاکید کرد: نباید از خدمت به مردم لحظه‌ای غافل شویم. امنیت ملی و حل مشکلات اقتصادی باید هدف اصلی ما باشد و در این مسیر نباید وارد جناح‌بندی و اختلاف‌افکنی شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز با مدیریت جهادی و تصمیم جهادی می‌توانیم از چالش اقتصادی عبور کنیم و کشور را به یک ثبات اقتصادی برسانیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید در برابر دشمن ایستادگی داشته باشیم، اظهار کرد: اگر تردید پیدا کنیم هر تلاشی بی‌فایده خواهد بود. این مسیر حتما سختی دارد اما نباید منحرف بشویم یا تردیدی پیدا کنیم. امروز اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه بدهیم و به دشمن سیلی بزنیم و جواب غربزده‌های داخلی را بدهیم باید کار خود را رها نکنیم و وظایف خود را به درستی انجام بدهیم و به حاشیه نرویم.

وی افزود: باید بایستیم و کار خود را پیش ببریم، باید اثرگذار باشیم. امروز بدون شک دشمن می‌خواهد روی اراده، تصمیم و کارآمدی ما اثر بگذارد تا ما را در عمل دچار تردید کند. اما باید با همه زاویا و ابزار لازم، درایت و دقت لازم تصمیم بگیریم و تردید نکنیم.

رئیس مجلس اظهار کرد: اگر دشمن نتواند در تصمیم ما تردید ایجاد کند مطمئن باشید سعی می‌کند کارهای بزرگ ما را کوچک و آلوده نشان دهد. این کار دشمن است و از آنها جز این نمی‌شود و نباید توقع داشت. اما باید دقت کنیم با همه اینها لحظه‌ای جز برای خدمت به مردم کار نکنیم و از تصمیمات و وظایف خود غافل نشویم.

قالیباف با بیان اینکه نباید اسیر فرقه‌گرایی و اختلافات درونی شویم، اظهار کرد: این خواسته قطعی دشمن است و دشمن می‌خواهد هم در جبهه انقلاب تزلزل ایجاد کند و هم اعتماد را به عنوان سرمایه اجتماعی نظام به خطر بیندازد. می‌خواهد بین دولت، ملت و امام و امت فاصله بیندازد اما ما هرگز نباید چنین اجازه‌ای بدهیم و باید با همین باورها در میدان پیش برویم.

وی گفت: به عنوان یک فرد مطلع از آمار و اطلاعات و با تجربه عرض می‌کنیم؛ ما می‌توانیم چالش‌های اقتصادی امروز را حل کنیم. اگر همه دست به دست هم دهیم و در برابر خدعه و نیرنگ دشمنان با دقت عمل کنیم با ظرفیت‌هایی که داریم می‌توانیم در یک برنامه پنج ساله کشور را به ثبات اقتصاد برسانیم و از این ناامنی‌های اقتصادی و نگرانی‌هایی که مردم دارند عبور کنیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان نمی‌خواهند به چنین توفیقی دست پیدا کنیم. اما ما دست به دست و در کنار هم می‌ایستیم تا در این مسیر پیش برویم و خدا هم به این حرکت برکت خواهد داد که از ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو