کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا فقط در 72 ساعت!


کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا فقط در 72 ساعت!

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا در روزهای اخیر تنها یک علت مهم داشته است. در ادامه به واکاوی این دلیل می‌پردازیم. یکی از حساس ترین تصمیماتی که دولت آمریکا می‌گیرد، افزایش نرخ بهره بانک‌ها است. در واقع تأثیرات این افزایش نرخ روی سهام و شاید موارد بسیار دیگری نیز اثرات سوء... نوشته کاهش ارزش یک...

کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا در روزهای اخیر تنها یک علت مهم داشته است. در ادامه به واکاوی این دلیل می‌پردازیم.

یکی از حساس ترین تصمیماتی که دولت آمریکا می‌گیرد، افزایش نرخ بهره بانک‌ها است. در واقع تأثیرات این افزایش نرخ روی سهام و شاید موارد بسیار دیگری نیز اثرات سوء می‌گذارد. هم اکنون ارزش سه غول فناوری آمریکا در پی همین افزایش نرخ بهره به شدت سقوط کرده است.

علت کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا چیست؟

روز چهارشنبه و همزمان با تصویب افزایش نرخ بهره در آمریکا سهام سه شرکت بزرگ ریزش کرده و بخش فناوری آسیب پذیرترین قسمت این ماجرا بوده است. در واقع هم اکنون سرمایه گذاران تمایلی برای خرید سهام شرکت‌ها و خصوصاً کمپانی‌های فناوری نشان نمی‌دهند و علاقه آنها نسبت به دوره پاندمی کرونا به شدت کاهش یافته است.

کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا فقط در 72 ساعت!کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا فقط در 72 ساعت!

به عبارت دیگر مردم در حال حاضر ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به سمت دارایی‌های امن ولو با سود کم ببرند. اولین شرکت غول فناوری آمریکا، اپل از زمان توصیب شدن افزایش نرخ بهره حدود 220 میلیارد دلار از ارزش سهامی خود را از دست داده است. از سوی دیگر رئیس بانک مرکزی آمریکا، جروم پاول گفته است:

تورم بسیار بالا است و هیچ برنامه‌ای برای افزایش بیش از نیم درصدی نرخ‌های بهره وجود ندارد.

کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا فقط در 72 ساعت!کاهش ارزش یک تریلیون دلاری غول های فناوری آمریکا فقط در 72 ساعت!

همزمان با سخنرانی رئیس بانک مرکزی ارزش سهامی شرکت‌ها روندی صعودی به خود گرفت اما دیری نپایید که این خوش بینی در روزهای آینده رنگ باخت و شاخص‌های سهام در روزهای پنج شنبه، جمعه و دوشنبه روندی نزولی به خود گرفتند. آن طور که شبکه سی ان بی سی گزارش کرده است، بعد از شرکت اپل، مایکروسافت دومی کمپانی بوده که با این افت شدید مواجه شده است.

در واقع مایکروسافت با 189 میلیارد دلار، تسلا با 199 میلیارد دلار، آمازون با 173 میلیارد دلار، آلفابت با 123 میلیارد دلار، انویدیا با 85 میلیارد دلار و متاپلتفرمز با 70 میلیارد دلار ضرر رو به رو شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس