دولت سیزدهم به دنبال توسعه روابط خارجی در حوزه راه ‌و شهرسازی است


دولت سیزدهم به دنبال توسعه روابط خارجی در حوزه راه ‌و شهرسازی است

گرگان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: دولت سیزدهم به دنبال توسعه روابط خارجی در حوزه راه ‌و شهرسازی و استفاده از این ظرفیت برای افزایش همکاری با کشورهای همسایه است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در مراسم معارفه و تودیع مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در سالن اجتماعات شرکت گاز این استان، افزود: از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۰ ملاقات توسط وزیر راه و شهرسازی با همتاهای کشورهای دیگر انجام شده که آخرین مورد آن سفر به روسیه و امضای تفاهم‌نامه با این کشور بود.

وی ادامه داد : در این سفر قرار شد کریدور شمال - جنوب با همکاری روسیه اجرا شود و هند هم به عنوان یکی از کشورهای درگیر این طرح در ساخت آن مشارکت کند .

امانی افزود: از ظرفیت تقویت روابط خارجی با کشورهای همسایه برای برون رفت از بن بست ها استفاده خواهد شد .

وی ادامه داد : در دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت ترانزیتی کشورهای همسایه تاکید شده و در نتیجه آن ترانزیت کالا امسال در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۰۰ درصد رشد کرده و جابجایی کالا از مرز ۱۰ میلیون تن عبور کرد.

وی از سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به عمان خبر داد و گفت که این سفر یکی از نشانه‌های تاکید دولت برای استفاده از ظرفیت کشورهای دیگر در حل مشکلات است.

دولت سیزدهم به دنبال توسعه روابط خارجی در حوزه راه ‌و شهرسازی است

رفع مشکل مردم دغدغه مسوولان باشد

دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت : توجه و رفع مشکلات مردم باید جزو اولویت‌های اصلی و همیشگی مسوولان باشد.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: نظام به نیروهای مرمی و انقلابی و جهادی نیاز دارد تا مشکلات و گرفتاری‌های مردم رفع شود.

وی از مسوولان دستگاهها خواست اقدامات خود را به مردم گزارش کنند .

وی همچنین تسریع در طرح های تعریض جاده آق قلا- بندرگز - ترکمن و آق قلا - گنبدکاووس، تکمیل قطعه اول کمربندی شهر گرگان به طول ۱۵ کیلومتر و اعتبار اجرای برای قطعه دوم آن به طول ۱۱ کیلومتر و خارج کردن این شهر از ترافیک و تسریع در بزرگراه سه راهی کلاله به آشخانه در خراسان شمالی را خواستار شد .

صادقعلی مقدم مدیر کل دفتر فنی استانداری گلستان نیز بر ارایه راهکار برای تغییرات راهبردی در ساخت و ساز در استان با توجه به زلزله خیز بودن و رفع چالش حاشیه نشینی در شهرهای استان تاکید کرد .

مهدی ملک سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان نیز تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع حاشیه نشینی در شهرها و استقبال از تولید کنندگان مسکن را از جمله برنامه خود در حوزه راه و شهرسازی برای مشارکت در توسعه همه جانبه استان عنوان کرد .

دولت سیزدهم به دنبال توسعه روابط خارجی در حوزه راه ‌و شهرسازی است
داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پس از برگزاری مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان برای بازدید از طرح لایروبی خلیج گرگان راهی آشوراده شد.

بازدید از نوار مرزی حسن قلی ، پل سیمین شهر در گمیشان، محور بندرترکمن - آق قلا، آق قلا - علی آباد، کمربندی گرگان، کمربندی شهری علی آباد و ایجاد تقاطع غیر همسطح از دیگر برنامه های روز نخست سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به گلستان است.

همچنین حضوردر نشست های فرمانداری رامیان و آزادشهر، بازدید یک طرح راهسازی در گنبدکاووس، بازدید از مجموعه سوارکاری گنبدکاووس و نشست با استاندار برنامه روز پنجشنبه معاون وزیر راه و سازی به گلستان است.

گلستان واقع در شمال کشور دارای ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که از شمال با ترکمنستان ، از غرب با مازندران، از شرق باخراسان شمالی و از جنوب با سمنان همسایه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی