قیمت همه کالاها امروز نهایی و اعلام می شود / وزیر اقتصاد خبر داد


قیمت همه کالاها امروز نهایی و اعلام می شود / وزیر اقتصاد خبر داد

رکنا: وزیر اقتصاد گفت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار قیمت این اقلام نهایی و رسماً به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام شود.

به گزارش رکنا اقتصادی، احسان خاندوزی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: با توجه به ابعاد مختلف این سیاست، دولت اساساً قبل از اینکه وارد مسأله ارز ترجیحی و تغییر یارانه کالاهای اساسی شود، برای سایر بخش‌ها و اقلامی که می‌توانند تحت‌تأثیر قرار بگیرند، مانند بازار خودرو، مسکن و بهداشت تصمیم‌گیری کرده است.

وی افزود: با نگاه به مصوبات دولت در دو هفته گذشته در مورد مسکن، بهداشت و درمان، خودرو می‌بینیم که وزرا مصوباتی آورده بودند تا مطمئن شویم ابعاد این افزایش قیمت‌ها روی سایر کالاها از طریق سیاست‌های خنثی‌کننده جبران خواهد شد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره افزایش قیمت سایر کالاها نیز توضیح داد «این اقلام، کالاهایی هستند که اقلام مشتقه دارند و با افزایش قیمت آن‌ها، مشتقات آن‌ها نیز باید به لحاظ اقتصادی تغییر قیمت متناسب داشته باشد».

خاندوزی افزود: برای اینکه این اتفاق کنترل و مهار شود و یک‌باره در فضای روانی جامعه اضطراب ایجاد نکند، از پیش وزارت صمت، یعنی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده مکلف شده تا هم برای اقلام و هم برای مشتقات‌شان قیمت‌گذاری کند که تصور می‌کنم در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار قیمت این اقلام نهایی و رسماً به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌های وزرای بهداشت و راه و شهرسازی و غیره سیاست‌هایی که در حوزه بهداشت، مسکن و... اتخاذ می‌شود خنثی‌کننده اثر قیمتی باشد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است