مقایسه اکسی اینفینیتی و سندباکس ؛ کدام بازی کریپتویی بهتر است؟


بازی های کریپتویی تبدیل به روشی جدید برای درآمدزایی شده‌اند. بعد از انقلاب معرفی فناوری بلاک چین، مطرح شدن مفهوم NFT و انقلاب در دنیای گیمینگ، اکنون بازیکنان می‌توانند از بازی های ویدیویی کسب درامد کنند. به عنوان دو بازی...

بازی های کریپتویی تبدیل به روشی جدید برای درآمدزایی شده‌اند. بعد از انقلاب معرفی فناوری بلاک چین، مطرح شدن مفهوم NFT و انقلاب در دنیای گیمینگ، اکنون بازیکنان می‌توانند از بازی های ویدیویی کسب درامد کنند. به عنوان دو بازی این چنینی بسیار محبوب باید به اکسی اینفینیتی و سندباکس اشاره کنیم که هر دو روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده‌اند. در این مقاله به مقایسه دو بازی مطرح نام برده و همچنین ارزهای دیجیتال اختصاصی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اکسی اینفینیتی و سندباکس هر دو جزو محبوب‌ترین بازی‌ های مبتنی بر بلاک چین محسوب می‌شوند و در هر یک به شیوه‌ای متفاوت قادر به درامدزایی خواهید بود. در این مقاله همچنین اشاره‌ای به روش‌های کسب درامد از این دو بازی و همچنین ارزهای دیجیتال آن‌ها خواهیم داشت.

معرفی بازی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی به جرات محبوب‌ترین بازی کریپتویی است و در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر کاربر دارد. بیشتر بازیکنان آن از کشورهای فیلیپین و اندونزی هستند که مردمشان درامد پایینی دارند، اما به لطف این بازی توانسته‌اند به یک منبع درامد دلاری خوب دسترسی داشته باشند. اگرچه در مقایسه با یک سال پیش، زمانی که اکسی اینفینیتی در اوج بود و دو ارز دیجیتال آن یعنی توکن AXS و SLP به ترتیب ۱۶۵.۳۷ دلار و ۰.۴۱۹۱ دلار قیمت داشتند، درآمد از آن کمتر شده است، اما همچنان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به کمک آن ضمن سرگرم شدن، یک منبع کسب پول متفاوت داشته باشند.

اما نحوه اجرای Axie Infinity چگونه است؟ در اینجا باید موجوداتی به نام اکسی (Axie) پرورش بدهید و سپس با آن‌ها به مبارزه با اکسی‌های دیگر بازیکنان بپردازید. هر نفر باید یک تیم متشکل از سه مبارز برای خود تشکیل بدهد، به همین دلیل برای شروع بازی اکسی اینفینیتی نیازمند سه موجود مبارز هستید. در فروشگاه این بازی قیمت‌ها بر حسب ETH نمایش داده می‌شوند، به همین دلیل نیازمند خرید اتریوم هستید.

تا چند ماه قبل برای شروع Axie Infinity و خرید سه Axie به حدود هزار دلار سرمایه نیاز داشتید، اما اکنون می‌توان با زیر ۳۰ دلار وارد بازی شد. در تصویر زیر تصویری از چند اکسی با قیمت‌های آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

مقایسه اکسی اینفینیتی و سندباکس ؛ کدام بازی کریپتویی بهتر است؟

همینطور که در بازی پیش‌روی می‌کنید و در مبارزات موفق می‌شوید، در اکسی اینفینیتی توکن SLP به شما هدیه داده می‌شود. می‌توانید از آن برای پرورش موجودات مبارز خود استفاده کنید و سطح آن‌ها را ارتقا بدهید یا این که دارایی‌تان از این ارز دیجیتال را به فروش برسانید. البته فروش مستقیم SLP تنها راه کسب درامد از بازی اکسی اینفینیتی نیست. شما همچنین می‌توانید بعد از ارتقای اکسی‌های خود، آن‌ها را به قیمت‌های بالاتر از مبلغی که در ابتدا برای خرید آن‌ها پرداخت کرده بودید، به فروش برسانید.

اکسی اینفینیتی شبیه دیگر بازی های کریپتویی که روی اتریوم یا دیگر بلاک چین‌ها ایجاد شده‌اند، یک اپلیکیشن غیر متمرکز محسوب می‌شود، به همین دلیل به صورت غیر متمرکز در حال اداره شدن است و شرکتی خاص روی آن قدرت کامل ندارد. در نتیجه اعمال هر گونه تغییرات مستلزم اتفاق نظر افرادی است که در این رابطه حق اظهار نظر دارند. اما چه افرادی در این پلتفرم حق دخالت در تصمیم‌گیری‌ها دارند؟ این اختیار در مشت افرادی است که با خرید اکسی اینفینیتی (AXS) هولدر این توکن هستند.

معرفی بازی سندباکس

اولین نسخه سندباکس در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. در آن زمان خبری از بلاک چین و ارز دیجیتال برای آن نبود و یک بازی موبایلی ساده به شمار می‌رفت. اما طی چند سال، آپدیت‌های متعددی برای سندباکس عرضه شد و به طور مستمر پیشرفت کرد. مهمترین آپدیت آن در سال ۲۰۱۸ بود که سبب شد بستر Sandbox به بلاک چین تغییر پیدا کند و همچنین گرافیک آن به صورت سه بعدی شود.

سندباکس یک متاورس واقعی است! اگر اخبار حوزه تکنولوژی را دنبال کرده باشید، به جرات می‌توان گفت طی یک سال اخیر کمتر موضوع به اندازه متاورس داغ و مورد توجه بوده است. این مفهوم جدیدی نیست و از سال‌ها قبل وجود داشته است، اما درست زمانی در کانون توجه‌ها قرار گرفت که فیس بوک (سابق) به عنوان یکی از بزرگترین و ارزشمندترین شرکت‌های دنیا تصمیم گرفت با هدف تمرکز روی حوزه متاورس نام خود را به متا (Meta) تغییر بدهد.

متاورس که یکی از بهترین نمونه‌های کنونی آن بازی سندباکس است، به زبان ساده اَبَر مجموعه‌ای از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت محسوب می‌شود. یک محیط کاملا سه بعدی و تعاملی را تصور کنید که در آن دست شما برای انجام هر کاری باز است. اگرچه شرکت‌های زیادی تا کنون تصمیم به ساخت یک متاورس گرفته‌اند و حتی پروژه‌هایی در این زمینه عرضه کرده‌اند، اما در حال حاضر تعداد انگشت شماری پروژه که بتوان در این دسته‌بندی قرار داد، وجود دارند. یکی از آن‌ها سندباکس است.

در سندباکس هم مثل اکسی اینفینیتی کسب درآمد از ان اف تی‌ها است. در اینجا با خرید و فروش زمین‌های مجازی می‌توانید به سود بسیار بالایی دست پیدا کنید. قیمت برخی زمین‌ها در آن به چند صد هزار دلار می‌رسد! اخیرا حتی نمونه‌هایی از خرید و فروش زمین در Sandbox با نرخ‌های میلیون دلاری دیده شده است! سپس می‌توانید به ساخت و ساز در این زمین بپردازید و محصول نهایی را به قیمتی بالاتر از اولیه به فروش برسانید.

مقایسه اکسی اینفینیتی و سندباکس ؛ کدام بازی کریپتویی بهتر است؟

برخلاف اکسی اینفینیتی، در بازی سندباکس اقلام زیادی برای خرید و فروش وجود دارند که زمین‌ها یکی از آن‌ها است. هر یکی از این اشیا، به صورت یک NFT در بلاک چین اتریوم ثبت می‌شوند و به کاربر مالکن آن‌ها تعلق دارند. می‌توان آن‌ها را در بازارهای NFT مخصوص بلاک چین اتریوم نظیر اوپن سی خرید و فروش کرد.

شبیه بازی قبلی، نحوه اداره سندباکس هم به صورت غیر متمرکز است؛ کاربرانی که با خرید سندباکس (SAND) هولدر این ارز دیجیتال هستند، در اداره بازی دخالت داده می‌شوند.

نتیجه‌گیری

سندباکس و اکسی اینفینیتی هر دو جزو محبوب‌ترین بازی های کریپتویی محسوب می‌شوند و امکان کسب درامد از هر دو میسر است، اما گیم پلی متفاوتی دارند. در Axie Infinity شما در یک محیط دو بعدی به مبارزه موجودات اکسی می‌پردازید و برای پیروزی، کسب SLP و در نتیجه رسیدن به پول نیازمند یک استراتژی مبارزاتی مناسب هستید، اما در سندباکس بیشتر به یک استراتژی سرمایه گذاری مناسب نیاز دارید تا بتوانید ضمن سرگرم شدن با حضور در یک محیط سه بعدی، زمین‌ها و دیگر دارایی‌ها را در زمانی مناسب خرید و فروش کنید.

نویسنده: رپورتاژ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم