معلمان با تبیین سیاست یارانه‌ای دولت در جامعه امیدآفرینی کنند


معلمان با تبیین سیاست یارانه‌ای دولت در جامعه امیدآفرینی کنند

آستارا - ایرنا - فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: معلمان و مربیان در کلاس‌ها با تبیین شرایط و کار اقتصادی بزرگ دولت و سیاست تخصیص یارانه به مصرف‌کننده، دولتمردان را یاری و در جامعه امید ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عنایت رضایی پور روز چهارشنبه در اجتماع فرهنگیان آستارا به مناسبت هفته معلم در اداره آموزش و پرورش این شهرستان تصریح کرد: از سال ۹۷ به بیش از ۴۰ کالای اساسی و معیشتی ارز ترجیحی تعلق می گرفت و قرار نبود این کار مادام العمر باشد بلکه از همان زمان تصمیم بر این بود که یک به یک کالاها را از گردونه ارز ترجیحی خارج شود.

وی افزود: تاکنون یارانه ها در اختیار صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تجار قرار می گرفت و مدیریت این چرخه دشوار بود و بنابراین کار خارج کردن کالاها از ارز ترجیحی به تدریج انجام گرفت.

وی ادامه داد: اکنون طبق پیامک های ارسالی، یارانه کالاها برای دو ماه به حساب مردم واریز شده است و قرار نیست قیمت هها افزایش یابد و به زودی کالابرگ نیز صادر خواهد شد.

فرماندار آستارا گفت: در شرایطی که رسانه های معاند و شبکه های اجتماعی و ماهواره ها به دنبال مسموم کردن فضا و ناامیدی مردم هستند، از فرهنگیان و معلمان انتظار داریم به عنوان یک مبین، سخنران و کسانی که جامعه هدف دارند، به تبیین مسائل بپردازند و دولت را در اجرای تصمیمات اقتصادی مهم یاری کنند.

سیاست یارانه ای دولت به اقناع عمومی نیاز دارد

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این اجتماع گفت: سابقه نظام یارانه ای ما به اواسط دوران قاجار برمی گردد که قدیمی ترین یارانه ها به آرد و گندم پرداخت می شد.در سال های اخیر که ارز ترجیحی یا ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد، سالانه به طور میانگین ۱۵ میلیارد دلار برای اقلامی که شامل ارز ترجیحی می شد، هزینه کرده ایم.

غلامرضا مرحبا ادامه داد: ۲ روش برای دادن یارانه وجود دارد و شامل تخصیص منابع برای واردات و اختصاص منابع مالی برای مصرف کننده است و در گذشته که روش نخست اجرا می شد، نفت ما را یا نمی خریدند یا دزدان دریایی نفتکش ها را وسط دریا خالی و سپس رها می کردند و یا مجبور بودیم نفت را ارزان تر بفروشیم تا بخرند و یا منابع مالی ما را نمی دادند و برای نگهداری از آن، از ما کارمزد دریافت می کردند.

وی تصریح کرد: در میان چنین گرفتاری، ارز را به روغن و نهاده دامی و دارو و نظایر آن می دادیم و دارویی که با این گرفتاری و با منابع مالی ملت تامین می کردیم، با قیمت بسیار پایین قاچاق می شد و گندمی که باید به سفره مردم برسد، کیسه ای یک میلیون تومان در مرز پاکستان و ترکیه فروخته می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد