برپایی نمایشگاه‌های رنگ و اصفهان پلاست با حضور 80 درصدی تولیدکنندگان


برپایی نمایشگاه‌های رنگ و اصفهان پلاست با حضور 80 درصدی تولیدکنندگان

رکنا:دوازدهمین نمایشگاه تخصصی اصفهان پلاست و نهمین نمایشگاه تخصصی رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی در حالی آغاز شد که سهم شرکت‌های تولیدکننده از حضور در این دو نمایشگاه بیش از 80 درصد است.

به گزارش رکنا از اصفهان، این دو نمایشگاه در حالی برپا شده‌اند که در مجموع 100 مشارکت‌کننده از استان‌های مختلف کشور را گرد هم جمع کرده‌اند و تا بیست و سوم اردیبهشت‌ماه توانمندی‌ها، دستاوردها، محصولات و خدمات آنها را به نمایش می‌گذارند.

مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در مراسم افتتاح این دو نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با وسعت ۱۲ هزار متر فضای نمایشگاهی میزبان ۱۰ شرکت از مجموعه‌های رنگ و رزین، پوشش‌های صنعتی، صنایع پلیمری و پلاستیک است.

ایمان بازیگران با بیان اینکه ۸۰ درصد مجموعه‌های حاضر در این نمایشگاه صنایع تولیدی هستند، افزود: امسال بعد از سال‌ها تعطیلی و عدم برگزاری، شاهد برپایی و احیای این دو رویداد تخصصی هستیم و امیدواریم این نمایشگاه موجب رونق این دو صنعت مهم شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب‌های مهم و بزرگ تولید و مصرف محصولات پلیمری است، تاکید کرد: از نظر تنوع، زیرمجموعه‌های تخصصی در سطح مطلوبی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند، همچنین حدود ۹ استان در این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند.

رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران نیز در این مراسم گفت: پیام نمایشگاه اصفهان این است که صنعتگران در شرایط سخت هم حضور دارند.

سعید ترکمان اظهار کرد: سال گذشته صنعت پلیمر کشور ۲.۵ میلیارد دلار صادرات داشت و ارز آن را در تنگناهای ارزی به کشور رسانده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در مراسم افتتاحیه این دو نمایشگاه، گفت: این رویدادها در اقتصاد و صنعت ما می‌تواند موثر باشد به خصوص که بعد از چند سال رکود و رونق است.

امیرحسین کمیلی به شعار امسال اشاره کرد و افزود: کشور و به ویژه استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در صنایع پلیمری و پتروشیمی دارد و این استان از لحاظ تولیدات صنعتی و همچنین بزرگان علمی و دانش بنیان در عرصه‌های مختلف صنعت به ویژه در صنعت پلیمر و کامپوزیت حرف برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: توسعه صنایع پایین دستی موجب ارزش افزوده بیشتری می‌شود و هدفگذاری ما باید فتح بازارهای جهانی باشد و صادرات یکی از هدف‌های اصلی ما است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: در داخل با هم‌افزایی بین نخبگان و مجموعه‌های دانش بنیان کیفیت خود را ارتقا دهیم.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان اصفهان نیز گفت: طی دو سال گذشته پلیمر اولین صنعت صادراتی کشور بوده و بیش از ۲.۷ میلیارد دلار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه صادرات داشته‌ایم.

مسعود جمالی با اشاره به ظرفیت صنعت پلاستیک و پلیمر در سطح کشور، اظهار کرد: پلاستیک به ویژه در دوران کرونا به صنعتی تبدیل شد که به سلامت جامعه را کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه از صنعت پلیمر در زندگی روزمره، خودرو، پزشکی، هوافضا و... استفاده می‌شود، تاکید کرد: صنعت پلیمر پیشران صادرات صنایع کشور است و طی دو سال گذشته اولین صنعت صادراتی کشور بوده و بیش از ۲.۷ میلیارد دلار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه صادرات داشته‌ایم.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان اصفهان همچنین افزود: ۱.۵ درصد تولید ناخالص کشور متعلق به صنعت پلیمر و ۳.۶ اشتغال کشور در این صنعت است.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۸۵۰ واحد تولیدی و صنفی در صنعت پلیمر فعال است.

جمالی با توجه به جایگاه صنعت پلاستیک اصفهان از سازمان صمت بابت همراهی با صنعت پلیمر تشکر و ابراز امیدواری کرد این همکاری تنگاتنگ شود و همچنین شرکت نمایشگاه با توجه به رسالت اصلی آن که در حوزه بین‌الملل و صادرات است، انجمن صنایع پلیمر اصفهان آمادگی برپایی پرشورتر این نمایشگاه را دارد.

اصفهان_بهمن راعی

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در