افزایش 4 دلاری قیمت نفت پس از طرح تحریم نفت روسیه


افزایش 4 دلاری قیمت نفت پس از طرح تحریم نفت روسیه

پس از اینکه قیمت نفت در دو جلسه گذشته نزدیک به 10 درصد ارزش خود را از دست داد، امروز 3 دلار و 82 سنت افزایش یافت و به 106.59 دلار در هر بشکه رسید.

افزایش 4 دلاری قیمت نفت پس از طرح تحریم نفت روسیه

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت نفت در دو جلسه گذشته نزدیک به ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داد، امروز به دنبال نگرانی ها در مورد فعالیت های اتحادیه اروپا برای کسب حمایت از تحریم نفتی روسیه و همچنین با قطع شدن صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین، بهای نفت افزایش یافت.

اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که نفت روسیه تحریم شود و تحلیلگران معتقدند که این اقدام بازار را با کمبود کمتری روبه‌رو خواهد کرد. تصویب این طرح به رای مثبت تمامی اعضای اتحادیه اروپا نیاز دارد و برای همین با تاخیر روبرو شده است زیرا مجارستان ساز مخالف زده است.

هر بشکه نفت برنت با ۳ دلار و ۸۲ سنت افزایش ۱۰۶.۵۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳ دلار و ۹۲ سنت افزایش ۱۰۳.۶۸ دلار معامله شد.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، کاهش تورم در کارخانه چین و آسودگی سرمایه گذاران از کاهش شیوع کرونا در چین و اختلال در صادرات گاز روسیه عنوان شده است.

نفت در سال ۲۰۲۲ به علت درگیری روسیه و اوکراین که سبب نگرانی در مورد عرضه شد، افزایش یافت و نفت برنت تا ۱۳۹ دلار بالا رفت که بالاترین رقم از سال ۲۰۰۸ به شمار می رفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس