سکونت مدیران خراسان جنوبی در محل خدمت الزامی است


سکونت مدیران خراسان جنوبی در محل خدمت الزامی است

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس تاکید استاندار حضور و سکونت مدیران در محل خدمت برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهتر الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر ناصری روز چهارشنبه در نشست دومین جلسه شورای اداری خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: طبق قانون استفاده شخصی مدیران از خودروی دولتی ممنوع است اما گاه گزارشاتی مبنی بر سکونت نداشتن و نیز تردد مدیران با خودروی دولتی به ما می‌رسد که به هیچ‌وجه قابل تحمل نیست.

وی بیان کرد: آنچه از مدیران توقع داریم این است که ضمن پاسخگویی به موقع به مکاتبات، سلسله مراتب اداری را نیز در این موضوع مدنظر داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما، گفت: رعایت صرفه جویی در مصرف آب و برق از نکته‌های مورد تاکید در این ایام است، لذا این موضوع باید به همه واحدهای تابعه نیز ابلاغ شود.

ناصری افزود: با توجه به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای تامین، همه مدیران مکلف هستند نسبت به امن‌سازی زیرساخت های اطلاع‌رسانی حوزه کاری خود اقدام کنند که برخی هنوز در این زمینه اقدام مؤثری نداشته‌اند که در شورای اداری بعد، گزارش آخرین اقدامات ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: موضوع تکریم ارباب رجوع، حضور مدیران در مرکز سامد و پاسخگویی به مطالبات مردمی از نکات مورد تاکید در دولت است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی هم گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد داوطلب و اقدام‌های داوطلبانه سرآمد استان‌های کشور است.

محمدرضا رضایی افزود: امسال یکصدمین سال تاسیس هلال احمر در کشور است و برخی تصورشان بر این است که جمعیت هلال احمر دستگاهی ۱۰۰ درصد امدادی است و منتظر این است که حادثه‌ای رخ دهد و سپس وارد کار شود در حالی که هلال احمر مجموعه‌ای است که فعالیت‌های مختلفی را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر برای پاسخگویی مناسب فعالیت‌های مختلفی دارد و پنج معاونت در آن فعالیت می‌کنند که هر کدام از معاونت‌ها وظایف خاص خود را دارند.

رضایی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بسیاری از سالها رتبه اول جمع‌آوری کمک‌های بشر دوستانه را داشته است، گفت: در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، امدادگران در خط مقدم پیشگیری از شیوع کرونا ویروس قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: یکی از طرح‌های ما در مجموعه هلال احمر، طرح نذر آب است که از چند سال گذشته با اولویت شهرستان‌های مرزی و محروم دنبال شده و هر سال چند استان پشتیبان استان خراسان جنوبی هستند و تاکنون کارهای شاخصی در این طرح انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از نظر تعداد پایگاه امداد جاده‌ای و کوهستان خراسان جنوبی رتبه پنجم را در کشور دارد، گفت: سال گذشته یک هزار و هفت حادثه را با کمک سایر دستگاه‌های امدادی پوشش داده‌ایم.

رضایی با اشاره به لزوم راه‌اندازی خانه‌های هلال، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما راه‌اندازی خانه‌های هلال است که در سال گذشته ۱۹۶ خانه هلال را رسیدگی و بررسی کردیم و تجهیز این خانه‌ها در دستورکار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت