خبرهای کوتاه استان یزد


خبرهای کوتاه استان یزد

یزد- ایرنا- حضور هندبالیست یزدی در اردوی تیم ملی، کشف 131 راس دام و کارت گرافیک قاچاق، دستگیری شکارچی متخلف و پیش بینی در خصوص برداشت گل محمدی در استان از جمله اخبار کوتاه امروز چهارشنبه استان یزد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس هیات هندبال استان یزد خبر داده که احسان ابویی از سوی فدراسیون به اردوی آمادگی تیم‌ملی بزرگسالان که از ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری در تهران برگزار می‌شود دعوت شده است.

ابوالفضل خوشنویس افزود: این اردو از فردا ( پنجشنبه ) با حضور ۲۲ بازیکن برتر در محل هتل آکادمی المپیک تهران زیرنظر کادرفنی آغاز می شود.

وی ادامه داد: تیم ملی هندبال بزرگسالان با برگزاری اردوهای مختلف خود را برای حضور در مسابقات بین‌المللی که زمان آن توسط فدراسیون اطلاع رسانی می‌شود آماده می‌کند.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و ۲ هزار نفر در رشته هندبال فعال هستند.

این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

**

جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد از کشف ۱۳۱ راس دام قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در محور یزد – مهریز خبر داد.

سرهنگ منوچهر نصیری گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق دام و عرضه خارج از شبکه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به کنترل محورهای مواصلاتی "یزد-مهریز" خاطرنشان کرد: ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون بنز "تک" را با محموله احشام جهت بررسی مدارک، متوقف کردند.

جانشین انتظامی استان یزد گفت: در بازرسی انجام شده مشخص شد این تعداد گوسفند زنده فاقد مجوز قانونی است و به صورت قاچاق در حال جابجا شدن است.

نصیری با بیان اینکه در این خصوص سه متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند، افزود: این محموله دام قاچاق از شهرهای شمالی به مقصد مرکز کشور بارگیری شده بود.

***

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد گفت: قاچاقچی کارت گرافیک در مهریز علاوه بر ضبط کالا به هشت میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

سید محمد مهدی مهاجریان مقدم گفت: مأموران نیروی انتظامی شهید مدنی مهریز در حین کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

به گفته او در بازرسی‌های صورت گرفته از سوی مأموران از وسایل همراه این اتوبوس ۱۲ عدد کارت گرافیکی قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد گفت: با توجه به قطعیت رأی مزبور این حکم از سوی شعبه اجرا و پرونده مختومه شد.

***

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز از دستگیری متخلف شکار ۲ رأس کل وحشی خبر داد.

محمدرضا خواجه گفت: بنابر گزارش مردمی مبنی بر حضور چند نفر از متخلفان شکار و صید در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران، مأموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حضور و پس از بررسی شواهد متوجه مخفی کردن آثار و ادوات شکار متخلفان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز گفت: با اخذ مجوز دادستانی و با همکاری پلیس اطلاعات در بازرسی از منزل آن ها، لاشه دو رأس کل وحشی و یک قبضه سلاح گلوله زنی کشف و ضبط شد.

خواجه گفت: در این رابطه یکی از متخلفان دستگیر و دو نفر دیگر از محل متواری شدند که پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

***

مسئول مرکز خدمات کشاورزی دهستان میانکوه شهرستان مهریز گفت: پیش بینی می‌شود در هر هکتار به طور متوسط دو ونیم تن گل محمدی برداشت شود.

محمد اقبالی افزود: برداشت گل محمدی از باغات و مزارع کشاورزی میانکوه از اوایل اردیبهشت ماه شروع و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت گل محمدی گفت: پیش بینی می‌شود در هر هکتار به طور متوسط دو ونیم تن از این محصول که به صورت غنچه و گلبرگ برداشت شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت چهار کارگاه تولید عرقیجات گیاهی نیمه صنعتی در بنادک سادات از فعالیت ۲۵ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی و فعالیت بالغ بر ۱۰۰ کارگاه مشاغل خانگی در این دهستان خبر داد.

اقبالی گفت: از یک تن فرآورده‌های این محصول می‌توان ۱۰۰ گرم عطر گل محمدی استخراج کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی