زنجان رتبه سوم کشوری واکسیناسیون کرونا را دارد


زنجان رتبه سوم کشوری واکسیناسیون کرونا را دارد

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه زنجان رتبه سوم واکسیناسیون کشوری را دارد، گفت: اکنون بیش از 44 درصد سنین 9 تا 12 سال و 24.5 درصد سنین 5 تا 9سال در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشهود تقیلو روز چهارشنبه به مناسیت هفته سلامت در نشست خبری افزود: با تدابیری که در کشور اندیشیده شد، اکنون بیماری کرونا و واکسیناسیون به وضعیت قابل قبولی رسیده که لزوم توجه مردم به این مهم و رعایت پروتکل های بهدشتی ضروری است.

وی درخصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان زنجان نیز گفت: تزریق واکسن کرونا در نوبت اول، بالای ۱۲ سال، ۹۴.۲ درصد، نوبت دوم ۹۲.۵۲ و نوبت سوم در سنین بالای ۱۸ سال، ۵۲.۵۵ درصد رسیده است.

تقیلو با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی استان ادامه داد: اکنون رنگ کرونایی شهرهای زنجان، خدابنده و ابهر، آبی و سایر شهرها زرد است و کاهش محسوس فوتی ها و همچنین بستری ها، مرهون همکاری های بین بخشی وا واکسیناسیون گسترده بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در بحث مدیریت بحران، یک سامانه پاسخ به مدیریت بحران را داریم، افزود: زنجان دانشگاه کشوری است که کلینیک سیار مدیریت بحران (مجهز به بخش‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاه) دارد و به عنوان معین در بحران‌ها ایفای نقش کرده است.

وی اظهار داشت: همچنین زنجان خانه بهداشت سیار آماده در مواقع بحران، لجستیک و نقلیه در مدیریت تجمعات انبوه را داشته و شبکه مستقل رادیو بی سیم و موبایل ماهواره‌ای دارد که در صورت لزوم امکان استفاده از آن وجود دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به موضوع جمعیت کشور و افزایش سالمندی اشاره کرد و گفت: کشور در این خصوص شیب نزولی دارد و اهمیت خطر کهولت و پیری جمعیت کمتر از بیماری‌های غیرواگیر نیست که این موضوع، نیاز به فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌های گروهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت رسانه آگاهی و اطلاع‌رسانی به جامعه است زیرا وسیله ارتباطی دستگاه‌های اجرایی با مردم بوده و هیچ دستگاهی مدعی نیست که مشکلی در اجزا و ساختار آن وجود ندارد.

تقیلو افزود: در این راستا، رسالت رسانه این است که علاوه بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، معیار تقوا را در همه امور مدنظر قرار دهد و در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مر قانون ملاک و معیار فعالیت‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟