طرز تهیه استیک ماهی شیر رستورانی


طرز تهیه استیک ماهی شیر رستورانی

طرز تهیه استیک ماهی شیر با تمر هندی خوشمزه و بی نظیر به روش رستورانی

طرز تهیه استیک ماهی شیر رستورانی

مواد لازم برای تهیه استیک ماهی

ماهی شیر ۵۰۰ گرم لیمو ترش تازه ۱ عدد سیر ۳ حبه نمک و فلفل سیاه و ادویه ماهی و رزماری به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص استیک

تمر هندی ۵۰ گرم رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری آب داغ ۱ لیوان فلفل قرمز ۱ ق چای خوری

مرحله اول : برش ماهی شیر
ماهی شیر را خوب پاک کنید و پوستش را گرفته و محتویات شکم را خارج کنید. برای برش ماهی هم می توانید بصورت فیله و طولی برش زد و هم می توان به صورت عرضی و استیکی برش زد. می توانید هنگام خرید بگویید تا مغازه دار ها برایتان ماهی را به صورت استیکی برش بزنند.


مرحله دوم : مرینت کردن ماهی
ماهی را داخل یک ظرف گذاشته و با مقداری نمک و فلفل سیاه و رزماری و سیر های خرد شده و ادویه ماهی خوب ماساژ دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.


مرحله سوم : گریل کردن استیک ماهی
برای گریل کردن می توانید از تابه گریل به روی اجاق گاز یا به روی دستگاه کباب پز استفاده کنید. داخل تابه گریل را با روغن زیتون کمی چرب کنید سپس ماهی را داخل تابه گریل قرار دهید تا حسابی پخته شوند هر دو طرف ماهی را سرخ کنید.


مرحله چهارم : تهیه سس مخصوص استیک ماهی
تمرهندی را داخل آبجوش حل کنید و اجازه دهید تا حل شود سپس از صافی رد کنید. آب بدست آمده از تمر هندی را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و فلفل قرمز و رب به آب تمرهندی اضافه کنید و برای ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید تا سس غلیظ شود.


مرحله آخر
روی استیک ماهی لیمو ترش تازه ریخته و سس را کنار استیک بریزید و می توانید سبزیجات بخارپز مانند کلم بروکلی یا ذرت یا آوکادوو را کنار استیک ماهی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه استیک ماهی مجلسی

مهم ترین نکته در تهیه استیک ماهی این می باشد که نباید زمان زیادی صرف مرینت کردن بگذارید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه کافی است زیرا باعث می شود بافت ماهی نرم شود. برای تهیه سس می توانید از سس های حاضری تمرهندی نیز استفاده کنید. برای مرینت کردن ماهی می توانید از هر ادویه و طعم هایی که دوست دارید استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !