امیرعبداللهیان: مردم منطقه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی روند


امیرعبداللهیان: مردم منطقه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی روند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر فرهنگ لبنان گفت: هیچگاه مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم تروریست اسرائیل نخواهند رفت.

امیرعبداللهیان: مردم منطقه زیر بار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی روند

به گزارش راهبرد معاصر «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ لبنان که در تهران حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات و گفتگو کرد.

در این دیدار، درباره آخرین تحولات منطقه، ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی و بویژه توسعه همکاری های بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان جایگاه لبنان در سیاست خارجی کشورمان را ویژه‌ و روابط خوب بین ملت ایران و تمام گروهها و طوایف لبنان را دارای قدمتی تاریخی خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مقاومت ملت لبنان در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی را الگویی درخشان برای ملت های منطقه ذکر کرد و افزود: از این رو هیچگاه مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی سازی با رژیم تروریست و کودک کش اسرائیلی نخواهند رفت.

امیرعبداللهیان در خصوص اوضاع بغرنج اقتصادی لبنان اظهار داشت:علیرغم تحریم های ظالمانه غربی، در صورت خواست دولت و ملت لبنان، جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارتقای همکاری های اقتصادی را دارد.

در این دیدار محمد وسام المرتضی نیز با اشاره به جایگاه خاص ایران در منطقه غرب آسیا افزود: دولت لبنان آمادگی گسترش روابط دوستانه با همه کشورهای دوست و برادر در منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و نیازهای اساسی مردم کشورش، خاطرنشان کرد: دولت و ملت لبنان برای رفع نیازهای اساسی خود و در راستای منافع ملی کشورش، عمل خواهد کرد و هیچگاه منتظر مساعدت و یا راه حل های اطراف خارجی نخواهد ماند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات