شأن وجودی و معرفت‌شناختی زیبایی در فلسفە‌ سهروردی بررسی می شود


شأن وجودی و معرفت‌شناختی زیبایی در فلسفە‌ سهروردی بررسی می شود

دهمین و یازدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به «شأن وجودی و معرفت‌شناختی زیبایی در فلسفە‌ی سهروردی » برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،دهمین و یازدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به «شأن وجودی و معرفت‌شناختی زیبایی در فلسفە‌ سهروردی» اختصاص دارد که با حضور دکتر محمد رحیمیان شیرمرد، عضو هیات علمی دانشگاه کردستان، در روزهای چهارشنبه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در آپارات پیگیری کنند.

در معرفی این نشست امده آست: صورتبندی سلسلەمراتبی در جهان‌شناسی سهروردی، تجلی جهانی مبتنی بر افاضات و تبلور نور و تبیین حاصل از آن، ساحتی زیباشناسانە و بە تبع آن وجهی هنری بە اندیشە وی می‌بخشد.


تقسیم عالم بە جهان صغیر و کبیر و طراحی خیال متصل و منفصل در میانەی عوالم معقول و محسوس، جهانی شفاف و سرشار از رمز و رنگ را بە نمایش می‌گذارد. علاوە بر این، تبیین صور معلقە و عالم خیال میان دو جهان عقلانی و حسانی و طرحی سلسلەمراتبی و مشکک از نورالانوار تا انوار اسفهبدیە، زمینەای را فراهم می‌کند تا جهانی زیباشناختی و هنری در عرصە فلسفە ظاهر شود. از این منظر می‌توان با بازسازی یک نظریەی زیبایی مبتنی بر رویکرد سهروردی، ویژگی‌های هنر اشراقی را دستەبندی کرد.

شأن وجودی و معرفت‌شناختی زیبایی در فلسفە‌ سهروردی بررسی می شود

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...