دانش آموزان قزوینی از همراه داشتن تلفن همراه و تبلت در مدرسه خودداری کنند


دانش آموزان قزوینی از همراه داشتن تلفن همراه و تبلت در مدرسه خودداری کنند

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود و نیازی به استفاده از تلفن همراه یا تبلت نیست، گفت: دانش آموزان قزوینی از همراه داشتن گوشی همراه در مدرسه خودداری کنند.

نقی سیاهکالی مرادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول ۲ سال گذشته با شیوع کرونا دانش آموزان به اندازه کافی از فضای مجازی آسیب دیدند و بنابراین همراه داشتن گوشی تلفن در مدرسه ممنوع است و از اولیا می‌خواهیم که فرزندانشان با خود گوشی همراه و تبلت به مدرسه نبرند.

وی از مدیران مدارس خواست تا با جدیت با کمک انجمن اولیا و مربیان و توجیه و اقناع سازی خانواده‌ها آنان نسبت به این امر مبادرت ورزند و در این زمینه با سعه صدر به مشکلات دانش آموزان رسیدگی کنند.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب اجتماعی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان قزوین است که در این زمینه مشارکت و همکاری نهادها و افراد تأثیرگذار، لازم و ضروری است.

این مسوول تاکید کرد: خانواده‌ها نباید غافل از آسیب‌های فضای مجازی که در کمین دانش آموزان است باشند، ارتقای سواد رسانه‌ای امروز از نیازمندی‌های همه ماست و باید به فرزندانمان کمک کنیم تا در از این آسیب‌ها در آمان باشند.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما باید مهارت‌های زندگی، امید، انگیزه، عاطفه و مهرورزی و پویایی را در مدرسه در کنار مسائل آموزشی بیاموزند.

وی یادآور شد: آموزش‌های مجازی هرچند سبب شد که چراغ آموزش در دوره کرونا خاموش نشود، اما آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را افزایش داد.

سیاهکالی مرادی افزود:آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی و انسان ساز نقش بسیار مهم و اساسی در سرنوشت و آینده کشور دارد و وظیفه سنگین تربیت نیروی انسانی متناسب با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403