اصحاب رسانه در نمایشگاه کتاب با افراد صاحب قلم و فکر ارتباط بگیرند


اصحاب رسانه در نمایشگاه کتاب با افراد صاحب قلم و فکر ارتباط بگیرند

تهران- ایرنا- قائم مقام صدا و سیما از اصحاب رسانه خواست تا در نمایشگاه کتاب با افراد صاحب قلم و فکر برای تولید محتوا و موضوع های مختلف راهنمایی و مشاوره بگیرند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما، وحید جلیلی در جلسه فوق العاده مدیران شبکه های تلویزیون در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: برپایی نمایشگاه کتاب یک فرصت مناسب و بی‌نظیر برای همکاران در رسانه است که امکان ارتباط با نخبگان را فراهم می کند تا از این طریق با افرادی که صاحب قلم و فکر و تعهد هستند، در موضوع های مختلف و تولید محتوا، راهنمایی و مشاوره بگیرند.

وی با بیان این که همه ماموریت های دانشگاهی، قرارگاهی،آسایشگاهی و آوردگاهی رسانه ملی در بستر نمایشگاه کتاب قابل پیگیری است، افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب یک همایش بزرگ است که در آن سه ضلع مردم، نخبگان و نظام با هم تلاقی می کنند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما نمایشگاه بین المللی کتاب را صحنه پر افتخار یک حماسه فرهنگی توصیف کرد که در شرایط فشار حداکثری و تحریم های ظالمانه غرب بر ایران، حضور پرشور مردم در این آوردگاه، رونق فرهنگ کشورمان را به رخ می کشد.

جلیلی با اشاره به فضای نشاط و بهجت حاکم بر نمایشگاه کتاب گفت: شکوه این نمایشگاه، زنده و بالنده بودن بازار اندیشه و علم و هنر ایران را در هر دو سوی تولید و مصرف ، نشان می دهد و رسانه ملی وظیفه دارد تا به بهترین شکل این شور و اشتیاق حضور یابد و دستاوردهای کشور را در عرصه های فرهنگی به تصویر درآورد و از تمام ظرفیت ها بهره گیرد و این امر نباید فقط محدود به هفته کتاب و کتابخوانی باشد.

وی با بیان این که نظام در این صحنه فرهنگی با تمام توان پای کار جمهور مردم و جریان فکری نخبگان است، تصریح کرد: ما در رسانه وظیفه داریم با ابتکار، نوآوری و همچنین عزم و همت همکاران، چنین حماسه های فرهنگی و جریان های مستمر فکری نخبگان و فرهیختگان را به شایستگی بازنمایی کنیم.

محسن برمهانی معاون سیما نیز با اشاره به تقارن این نشست و برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور، بر آغاز عملیات مشترک رسانه ای شبکه های سیما در بازنمایی این مهم تاکید کرد و گفت: شروع هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است تا شبکه ها و برنامه سازان از هم اکنون در ساختن برنامه هایی به منظور معرفی کتاب های فاخر و تکریم نخبگان علمی و پژوهشگران کشور اهتمام ویژه تری داشته باشند و باید این روند در طول سال استمرار یابد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سی‌ویکم اردیبهشت با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلی امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه نمایشگاه در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت