کشف بیش از ٩ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در نیشابور


کشف بیش از ٩ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در نیشابور

رکنا : سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور از کشف بیش از ٩ هزار و ٧٠٠ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق توسط کارشناسان اداره نظارت بر آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو این شهرستان در سال ١4٠٠ خبر داد.

به گزارش خبرنگار رکنا، مجید خجسته پور در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق، این اقلام توسط کارشناسان اداره نظارت بر آرایشی و بهداشتی معاونت در بازرسی از فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح شهر کشف و توقیف شد.

وی افزود: عرضه هرگونه کالاهای سلامت محور که فاقد برچسب اصالت باشد غیرمجاز بوده و در همین راستا در سال گذشته بیش از ٩ هزار و ٧٠٠ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ٩٨٢ میلیون ریال کشف و توقیف شده است.

وی با هشدار درخصوص استفاده از کالاهای قاچاق سلامت محور تأکید کرد: واردات کالا فرآیند و روند تعیین شده‌ای از سوی وزارت بهداشت دارد تا نحوه ورود کالای مورد نظر به کشور، دما و شرایط نگهداری آن کنترل شود و برچسب اصالت کالا نیز ابزاری است برای مصرف‌کننده که تضمین می‌کند کالای اصیل خریداری کرده و شخص، شرکت و یا نهادی پشت کالا وجود دارد که پاسخگوی وضعیت سلامت آن است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید یک فرآورده آرایشی و بهداشتی وارداتی به برچسب یا شناسه اصالت کالا توجه و برای اطمینان از اصالت کالاهای سلامت محور کد ١۶ رقمی شناسه اصالت را به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک کنند یا از طریق سایت TTAC.ir و یا اپلیکیشن (نرم افزار TTAC) قابل نصب روی تلفن های همراه هوشمند استعلام کنند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا