دامداران در مورد قیمت واکسن و مواد بیولوژیک نگران نباشند


دامداران در مورد قیمت واکسن و مواد بیولوژیک نگران نباشند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: فعالان صنعت حوزه دام و طیور و بهره‌برداران دامپزشکی نگرانی در مورد افزایش قیمت‌ها نداشته باشند.

بهلول تکلوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سیاست اصلاح ارز ترجیحی اشاره کرد و افزود: اصلاح ارز ترجیحی هیچ تاثیری بر قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی ندارد.

وی با اشاره به پایش بیماری‌های مختلف دام و طیور به صورت شبانه‌روزی، بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده واکسن و داروهای مختلف دام و طیور به اندازه کافی و نیاز استان اردبیل موجود است و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: واکسیناسیون دام و طیور به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر بر اساس شاخص‌های توسعه بهداشتی استان و طبق جدول زمان‌بندی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا افزون بر ۵۰۰ هزار راس دام عشایر پیش از کوچ به صورت رایگان زیرپوشش واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک قرار گرفته است.

استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش، رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگ، همچنین ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور دارد و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به نزدیک ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد.

طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها با پرداخت یارانه جدید حمایتی به ۷۲ میلیون ایرانی از هفته گذشته آغاز شد و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پنجمین گفت و گوی زنده تلویزیونی خود با مردم از این جراحی بزرگ اقتصادی در کشور خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه