نخستین آیین نکوداشت مفاخر جنوب کرمان برگزار شد


نخستین آیین نکوداشت مفاخر جنوب کرمان برگزار شد

امروز 22 اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امام جمعه فاریاب، نویسنده کتاب آن 23 نفر و جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان فاریاب آیین نکوداشت مفاخر جنوب کرمان در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امام جمعه فاریاب، نویسنده کتاب آن ۲۳ نفر و جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان فاریاب آیین نکوداشت مفاخر جنوب کرمان در این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام عباس گروهی در این آئین، واژه مفاخر را واژه ای مقدسی خواند و گفت: تاریخ کشور ما مفاخری دارد که نه تنها مایه افتخار ما
امام جمعه فاریاب ابراز کرد: آن چیزی که باعث افتخار است همیشه چیزهای افتخار آمیز آدم را سر بلند می کند بلکه افتخاری برای بشریت هستند.
وی از ابوعلی سینا به عنوان یکی از مفاخر ایران اسلامی نام برد و بیان کرد: آثار این فیلسوف، پزشک و شاعر در دانشگاه های آمریکا مورد رجوع دانشمندان است.
حجت الاسلام گروهی خاطرنشان کرد: وقتی به تاریخ کشور می نگریم شخصیت های برجسته ای همچون زکریای رازی و علامه طباطبایی داریم که مایه مباهات ما هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب ادامه داد: همه علامه طباطبایی را با کتاب تفسیر المیزان می شناسند اما ایشان در ریاضی، هندسه و جبر نیز از شخصیت های برجسته کشور هستند.
وی اظهار کرد: یوسف زاده آزاده سرافراز نویسنده برجسته به نامی است که رهبری بر کتاب آن ۲۳ نفر این نویسنده تفریض دارد و منصور علیمرادی نیز نویسنده و شاعر گرانمایه ای و از مفاخر جنوب کرمان است.
حجت الاسلام گروهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سلیمی، عنوان کرد: این هنرمند نیز از اساتید موسیقی محلی بود.
امام جمعه فاریاب با بیان این مطلب که موسیقی بخشی از کار ابو علی سینا بود، اضافه کرد: اهل فن و اساتید باید در تأثیرگذاری آثار مفاخر در فرهنگ اصیل اسلامی روشنگری کنند.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مباحث و مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری، فرهنگ است بنابراین ما باید برای از مفاخر که در حوزه فرهنگ تلاش کرده اند، تجلیل کنیم.
گفتنی است؛ این آیین نکوداشت ویژه بزرگداشت مرحوم سلیمی استاد فقید موسیقی نواحی کشور و منصور علیمرادی پژوهشگر و نویسنده برگزار شد.
پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!