با جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شوید


با جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شوید

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) رابط کاربری One UI 4 سامسونگ برای کاربران دستگاه‌های گلکسی ویژگی‌های بصری جدید با قابلیت‌ شخصی‌سازی پیشرفته را به همراه دارد. در ادامه شما را با جزئیات طراحی این رابط کاربری سامسونگ آشنا خواهیم کرد. شرکت سامسونگ برای اولین بار در آبان سال 1400 از رابط کاربری One UI 4 رونمایی کرد تا کاربران دستگاه‌های... نوشته...

رابط کاربری One UI 4 سامسونگ برای کاربران دستگاه‌های گلکسی ویژگی‌های بصری جدید با قابلیت‌ شخصی‌سازی پیشرفته را به همراه دارد. در ادامه شما را با جزئیات طراحی این رابط کاربری سامسونگ آشنا خواهیم کرد.

شرکت سامسونگ برای اولین بار در آبان سال ۱۴۰۰ از رابط کاربری One UI 4 رونمایی کرد تا کاربران دستگاه‌های گلکسی به یک رابط کاربری جدید با قابلیت شخصی‌سازی پیشرفته دسترسی پیدا کنند. این رابط کاربری از هویت یکپارچه و منسجمی بهره می‌برد و قادر است با تمام دستگاه‌های گلکسی شامل، موبایل، تبلت، لپ تاپ و لوازم پوشیدنی هماهنگ شود. کاربران با امکانات مختلف این رابط کاربری می‌توانند آن را بر اساس نیاز خود شخصی‌سازی کنند.

یوجین هانگ، سرپرست تیم تجربه کاربری بخش موبایل سامسونگ در خصوص رابط کاربری One UI 4 عنوان کرد جامعه و محیط زندگی ما همواره در حال تغییر بوده و به همین دلیل به تجربیات پیچیده‌تر و متنوع‌تری نیاز داریم. در همین راستا رابط کاربری One UI 4 سامسونگ برای هماهنگ شدن با تغییرات مدوام طراحی شده تا کاربران بتوانند آن را طبق نیازها و خواست‌های خود بهینه‌سازی کنند. در ادامه شما را با جزئیات طراحی این رابط کاربری سامسونگ آشنا خواهیم کرد.

جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ

ساده و کارآمد

با جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شویدبا جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شوید

طراحان برای رابط کاربری جدید سامسونگ با حذف آیتم‌های غیرضروری سعی داشتند تا تمرکز روی نکات مهم را آسان‌تر کنند. طراحان عناصر بصری این رابط کاربری را به گونه‌ای اولویت‌بندی کردند تا چشم کاربر به مهم‌ترین عنصر در هر صفحه متمرکز شود. در رابط کاربری One UI 4 رنگ‌ها و متن‌ها به شکلی در کنار هم قرار گرفتند تا کاربران بتوانند اطلاعات هر صفحه را بلافاصله درک کنند.

در واقع این رابط کاربری با ساده و بهینه‌سازی سیستم رنگ، تنظیم مجدد اندازه و ضخامت فونت متن‌ها توانسته تجربه بصری واضح‌تری را به کاربران ارائه دهد. از آنجایی که عناصر غیرضروی حذف و داده‌ها و لایه‌های مختلف به خوبی طبقه‌بندی شدند، کاربران قادرند به آسانی در صفحات دستگاه‌ها خود اسکرول کرده و به مواردی که نیاز دارند به سادگی دسترسی پیدا کنند.

سازماندهی سیستم رنگ

با جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شویدبا جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شوید

تصفیه یا پاکیزه‌سازی به عنوان مهم‌ترین کار طراحان در بخش سازماندهی مجدد سیستم رنگی رابط کاربری One UI 4 محسوب می‌شود. طراحان در این بخش برای اطلاعات مهم و اولویت‌دار کاربران رنگ‌های شاخص و برجسته را در نظر گرفتند و سایر بخش‌ها نیز از رنگ‌های یکنواخت بهره می‌برند. همچنین طراحان در این بخش رنگ‌های کاربردی با معانی مشابه نظیر رنگ قرمز و سبز را نیز یکدست کرده‌اند.

رنگ قرمز معمولا معانی مختلفی چون حذف، توقف، کاهش یا رد را به همراه دارد. رنگ قابلیت‌ها و ویژگی‌های تا قبل از One UI 4 تفاوت چندانی نداشتند، اما در این رابط کاربری جدید طراحان از یک رنگ قرمز، تم و زمینه عناصر یکپارچه استفاده کردند تا کاربران قادر باشند به آسانی معنای هر عملکرد را درک کنند. علاوه بر این، طراحان اندکی روشنایی و اشباع رنگ‌ها را افزایش دادند تا قابلیت تشخیص عناصر آسان‌تر باشد. همچنین تمام رنگ‌های قرمز و سبز مختلف نیز در یک رنگ ترکیب شده‌اند.

تغییرات برنامه‌ها و ویجت‌ها

آب و هوا:

با جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شویدبا جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شوید

کاربران از Weather اطلاعات مختلفی را دریافت می‌کنند؛ برای برخی کاربران آب‌وهوای لحظه‌ای و برای برخی دیگر تغییرات آب و هوایی در طول روز حائز اهمیت است. در گذشته کاربران به ترکیبی از این اطلاعات در بخش بالای صفحه اصلی دسترسی داشتند، اما رابط کاربری One UI 4 می‌تواند آب و هوای لحظه‌ای و آب و هوای هر روز را به شکل جداگانه نشان دهد. آیکون‌های اطلاعات اساسی، دمای فعلی، مکان و آب و هوا نیز جذاب‌تر از قبل طراحی شدند و با قرارگیری در بالای صفحه بهتر از قبل قابل خواندن هستند.

تقویم:

طبق آمار، اکثر کاربران بین ۱ تا ۳ رویداد را در روز در برنامه تقویم به ثبت می‌رسانند. در همین راستا طراحان سامسونگ صفحه‌نمایشی را طراحی کردند که حتی بدون وجود هیچ رویدادیی کماکان به شکل یکپارچه باشد. علاوه بر این، کاربران اکنون می‌توانند به اطلاعات کلیدی مانند روز و ماه توجه بیشتری کرده و پس‌زمینه خاکستری را در زمان ثبت رویداد به سفید تغییر دهند.

اپلیکیشن Samsung Health:

اپلیکیشن Samsung Health اکنون اطلاعات را به سه شیوه ارائه خواهد داد. طراحان یک نمودار میله‌ای ساده برای توصیف هر محدوده، پیشرفت یا اطلاعات وضعیت نظیر تعداد قدم‌ها، ضربان قلب و سطح قند خون در نظر گرفتند. همچنین طراحان از نمادها برای نمایش اطلاعاتی چون میزان غذای مصرفی، وضعیت خواب یا مصرف آب استفاده کردند؛ چراکه داده‌های تجمعی در این دسته از پییشرفت مهم‌تر است. همچنین بخشی فقط به متن و ارقام اختصاص پیدا کرده؛ چراکه برخی اوقات اعداد بدون نیاز به نمودار نیز قابل درک خواهند بود.

استفاده آسان و امن

سلامت و امنیت هنگام استفاده از دستگاه‌های هوشمند بسیار حائز اهمیت است و طراحان رابط کاربری One UI 4 سامسونگ نیز با توجه به این موضوع محیطی را طراحی کردند تا اطلاعات و حریم خصوصی کاربران حفظ شود تا بتوانند با خیال راحت از دستگاه هوشمند خود استفاده کنند. در همین راستا در صفحه اصلی گوشی آیکونی در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند به شکل لحظه‌ای روشن یا خاموش بود میکروفن گوشی خود را بررسی و کنترل کنند.

با جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شویدبا جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شوید

در قسمت permission هر برنامه ضمن اینکه می‌توان مجوز دسترسی به مواردی مختلفی چون دوربین، میکروفن و مکان‌یاب هر برنامه را مشاهده کرد، برنامه‌هایی که خواهان دسترسی به داده‌های شخصی باشند نیز به کاربر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شویدبا جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شوید

همچنین سامسونگ این رابط کاربری را به گونه‌ای طراحی کرده تا هنگامی که کاربران نمایشگر گوشی را روی حالت تاریک قرار می‌دهند، آیکون‌ها و بخش‌های مختلف هر صفحه بتوانند همچنان جذاب به نظر برسند. در واقع طراحان یک سطح مناسب از تاریکی را انتخاب کردند تا رنگ آیکون‌های برنامه به شکل طبیعی و یکنواخت کاهش پیدا کند.

بیان آسان احساسات و شخصیت

امروزه کاربران از دستگاه‌های هوشمند به عنوان ابزاری برای بیان احساسات و شخصیت استفاده می کنند. در همین راستان طراحان رابط کاربری One UI 4 دامنه انتخاب‌ها و ویژگی‌های قابل تنظیم آن را مطابق با سبک زندگی و سلیقه هر کاربر گسترش دادند. از این انتخاب‌ها می‌توان به شخصی‌سازی دستگاه‌ها با تصاویر پس‌زمینه مختلف و عملکرد پالت رنگ برای تغییر تم بصری هر دستگاه اشاره کرد.

با جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شویدبا جزئیات طراحی رابط کاربری One UI 4 سامسونگ آشنا شوید

در رابط کاربری One UI 4 امکانی برای کاربران فراهم شده تا با ترکیب دو ایموجی یا با استفاده از AR Emoji ظاهر مجازی خود را نشان دهند. این رابط کاربری با گزینه‌های متنوع و جدید خود برای کاربران تجربه گسترده‌ای را به همراه دارد تا بتوانند گوشی یا ساعت هوشمند را بر اساس سلیقه خود شخصی‌سازی کرد. همچنین Emoji Pair به عنوان مفهومی جدید و سرگرم‌کننده محسوب می‌شود که می‌توان با آن دو ایموجی متفاوت را در انیمیشن‌ها مختلف به نمایش گذاشت. در واقع این ایموجی‌ها می‌توانند احساسات پیچیده‌ای چون خنده‌ی غمگین و خندیدن اما نخندیدن را بیان کنند.

علاوه بر این، طراحان حرکات پیچیده و زیرکانه AR Emojis را نیز نسبت به قبل بسیار زیباتر و جذاب‌تر کرده‌اند. استیکرهای AR Emoji طبق رای‌گیری کاربران در 4 کشور کره جنوبی، برزیل، آمریکا و بریتانیا طراحی شدند. طبق این نظرسنجی، افراد بیست و چندساله نسبت به افراد 30 ساله بیشتر کاریکاتور و استیکرهای اغراق‌آمیز را ترجیح دادند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا