قیمت نان در اردستان تغییر نکرده است/ برخورد با واحدهای صنفی متخلف


قیمت نان در اردستان تغییر نکرده است/ برخورد با واحدهای صنفی متخلف

کاشان- ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان گفت: قیمت نان مصرف خانوار با توجه به ابلاغیه اداره کل غله استان اصفهان تغییری نکرده و نان صنعتی و حجیم هم تا پایان اردیبهشت ماه تغییر نمی‌کند و در صورت تخلف با واحد متخلف برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اسحاق شفیعی روز پنجشنبه در نشستی با عنوان رفع تشویش عمومی در خصوص افزایش قیمت‌ها به خبرنگاران افزود: در شرایط کنونی همه نانوایی‌ها مکلف به پخت و عرضه نان باکیفیت به شهروندان هستند.

وی تصریح کرد: سهمیه آرد هر واحد نانوایی که پخت نداشته باشد و خودسرانه تعطیل کند قطع خواهد شد، همچنین دستگاه‌های کارتخوان تمامی نانوایی‌ها باید در سامانه به ثبت برسد تا امکان پرداخت یارانه نان به آنها فراهم شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه‌ کشور از نظر راهبردی در شرایط خاص قرار دارد، اضافه کرد: مردم باید با مسوولان اجرایی همکاری کنند تا بتوان آرامش لازم را بر بازار کالاهای اساسی حاکم کرد.

شفیعی اظهار داشت: در صورتی که فرد یا افرادی کالاهای اساسی را احتکار کرده باشند با حکم دادستانی نسبت به جمع‌آوری کالای احتکار شده و توزیع آن بین مردم اقدام خواهد شد.

وی افزود: به منظور ایجاد آرامش در بازار مصرف، در چند روز گذشته بیش از چهار تن روغن نباتی توسط شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌های بزرگ در شهرستان توزیع شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان گفت: توزیع قند و شکر نیز در دستور کار قرار گرفته و در مجموع، ۲۱ تن شکر سهم خانوار، ۲۶ تن شکر صنف و صنعت، ۲۵ تن قند و ۶ تن نبات در بین مردم توزیع شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون‌ ۴۸ تن مرغ منجمد، ۱۵ تن تخم مرغ، هفت تن روغن نباتی و ۱۰ هزار کیلوگرم‌ برنج تایلندی در ۷۰ واحد صنفی و از طریق سامانه رهتاب توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه‌ مرجع اعلام قیمت‌های اقلام خوراکی جهاد کشاورزی است، تاکید کرد: در صورت مشاهده گران‌فروشی با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان
درباره مشاغل خانگی گفت: سامانه مربوط به این مشاغل به‌روزرسانی شده و تسهیلات پشتیبان به افرادی که‌ دستگاه اجرایی آنها جهاد کشاورزی باشد تعلق نمی گیرد، همچنین به گلخانه‌ها سرمایه ثابت و در گردش پرداخت می‌شود.

شفیعی اضافه کرد: این تسهیلات با کارمزد مناسب پرداخت می‌شود و مقرر شده کارمزد تسهیلات از ۱۸ درصد به ۱۲ درصد در اردستان کاهش یابد.

وی افزود: با آزاد شدن قیمت آرد باید کیفیت نان‌ بهتر و نظارت‌ها جدی‌تر شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...