ایران آماده نقش آفرینی در جام جهانی قطر


چند هفته پس از سفر رئیس جمهوری به قطر و مذاکراتی که وزیر صمت برای توسعه روابط دو جانبه انجام داد، مذاکرات دو طرف برای توسعه روابط تجاری و صنعتی ادامه دارد.

به گزارش شفاف، در جدیدترین دور از مذاکرات، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت صنایع و بازرگانی قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار علیرضا پیمان‌پاک با شیخ احمد آهن از اعضای هیات همراه امیر قطر به تهران، تفاهمات سفر وزیر صمت به دوحه در جریان دیدار رئیس جمهور اسلامی ایران از دوحه پیگیری و همچنین محورهای همکاری‌های بازرگانی و صنعتی بین ج. ا. ایران و قطر در جریان هشتمین اجلاس کمیسیون اقتصادی دو کشور که قرار است اواسط خرداد ماه ۱۴۰۱ در دوحه برگزار شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری نشست مشترک تجاری ج. ا. ایران و قطر همزمان با کمیسیون مذکور در دوحه با حضور هیات‌های تجاری از بخش خصوصی دو کشور به عمل آمد.

با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، صحبت از استفاده از امکانات ایران برای میزبانی بخشی از تماشاگران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های دو طرف را تشکیل می‌دهد.

نخستین کارگروه جام‌ جهانی قطر در اتاق ایران با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و قطر، معاونت بین‌الملل اتاق ایران و نمایندگان دفتر معاون‌اول ریاست‌جمهوری، نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط، کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته و کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران و اعضای اتاق مشترک ایران و قطر برگزار شد.

در ابتدای این نشست عنوان شد که برگزاری جام جهانی در قطر، فرصت مناسبی همکاری در زمینه‌های گردشگری، خدمات کشور فراهم کرده و می‌تواند فرصت‌های خوبی اقتصادی در اختیار ایران قرار دهد.

در ادامه این نشست عنوان شد که طبق ابلاغیه از دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری، تمام مسیولیت‌های برنامه اقتصادی و تجاری جام جهانی قطر به عهده اتاق مشترک ایران و قطر است.

نماینده دفتر ریاست‌جمهوری درخواست کرد که گزارش‌هایی درباره پیشبرد برنامه‌ها و همچنین بررسی معضلات و مشکلات بخش خصوصی ارائه شود.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع تولید، اتاق مشترک ایران و قطر از نماینده بخش دولتی خواست کرد که تسهیلات و توجه به بخش تولیدی برای ارتقای سطح استاندارد خطوط تولید با سطح انتظار بازار هدف در اولویت قرار گیرد.

در ادامه حاضران در نشست پیشنهاداتی درباره موضوع جام جهانی برای بهره‌برداری هرچه تمام‌تر از این رویداد جهانی ارائه کردند.

در این جلسه نماینده نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران موارد مورد نظر خود را از طریق نماینده اتاق مشترک ایران و قطر به نهاد ریاست‌جمهوری منتقل کنند.

در این نشست گزارش عملکرد اتاق مشترک ایران و قطر، در ارتباط با جام جهانی قطر ارائه شد.

قرار شد خردادماه بزرگ‌ترین هیات تجاری بزرگ ایرانی به قطر اعزام و همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر، همایش تجاری مشترک بازرگانان دو کشور در قطر برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی