پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور


پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

این روزها دیگر پیدا کردن یک وانت سخت‌جان از برندی معتبر در بازار ایران دشوار شده است. هایلوکس و نیسان پیکاپ تنها به گزینه‌های کارکرده محدود شده‌اند. در این میان، پیکاپ‌های ناشناخته چینی با لوگوی KMC، فوتون، آمیکو آسنا، جک T8 و مکث موتور کلوت به همراه یواز پیکاپ روسی تنها گزینه‌های خریداران هستند. حال … The post پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن...

این روزها دیگر پیدا کردن یک وانت سخت‌جان از برندی معتبر در بازار ایران دشوار شده است. هایلوکس و نیسان پیکاپ تنها به گزینه‌های کارکرده محدود شده‌اند. در این میان، پیکاپ‌های ناشناخته چینی با لوگوی KMC، فوتون، آمیکو آسنا، جک T8 و مکث موتور کلوت به همراه یواز پیکاپ روسی تنها گزینه‌های خریداران هستند. حال گروه بهمن هم برای جا نماندن از این قافله، به سراغ یکی از شرکای چینی خود یعنی ZX AUTO رفته و پیکاپ G9 این شرکت را که یکی از بزرگ‌ترین پیکاپ‌های چینی است برای بازار ایران انتخاب کرده است.

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

پیکاپ ZX ZTE G9 که قبلا هم در پدال به صورت کامل معرفی شده، به‌واسطه طراحی مشابه با فورد F-150 معروف می‌تواند نگاه‌های زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته طرفداران خودروهای آمریکایی می‌توانند آثار جلوپنجره رم ۱۵۰۰ و سبک چراغ‌های روی هم شورولت سیلورادو را هم در این چهره پیدا کنند. لوگوی آشنای این مدل را هم حتما در کاپرا به خاطر می‌آورید.

ابعاد پیکاپ G9 هم واقعاً بزرگ است و باعث ابهت دوچندان آن می‌شود. این خودرو با طول ۵۶۹۲، عرض ۲۰۴۵ و ارتفاع ۱۹۲۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۵۱۳ میلی‌متر واقعاً یک هیولا است.

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

ظاهر مخوف این پیکاپ با جلوپنجره بزرگ و شلوغ، چراغ‌های متعدد و سپری باریک همراه با دو قلاب بکسل باعث جلب توجه می‌شود. در عوض نمای جانبی و عقب کمی ساده‌تر بوده و طراحان چینی انرژی خاصی روی این قسمت‌ها صرف نکرده‌اند.

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور
پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور
پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

طراحی کابین هم متأثر از فورد F-150 بوده و مخصوصاً دریچه‌های تهویه و کنسول مرکزی را با الگوهای آمریکایی به نمایش می‌کشد. روکش‌های چرمی هم همه جا به چشم می‌خورند و روی صندلی‌ها، رودری ها، داشبورد و فرمان را پوشانده‌اند. بعلاوه فضای بسیار جادار کابین هم تجربه‌ای جذاب و راحت را فراهم می‌سازد.

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

درون کابین ۴ ایربگ قرار گرفته و تجهیزاتی چون دکمه‌های کنترل از روی فرمان، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، شارژر مجزا برای ردیف عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید، سیستم ضبط وقایع خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه اطراف خودرو، اتصال بلوتوثی موبایل با قابلیت اسکرین میرورینگ، سیستم مولتی‌مدیا با قابلیت‌های فرمان صوتی و مانیتور بزرگ لمسی را نیز شامل می‌شود.

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور
پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

از دیگر تجهیزات پیکاپ G9 می‌توان به امکان انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک جدید، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم باز کردن قفل درها هنگام تصادف، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز کمکی، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش اشاره کرد. بدین ترتیب انتظار ما از این خودرو در مسیرهای آفرودی هم بالا می‌رود.

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور
پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

بیننده با کاپوت کشیده و جلوپنجره هیولایی این خودرو انتظار یک موتور V8 را در زیر کاپوت آن می‌کشد. اما درواقع باید به یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری GDI مجهز به توربوشارژر اکتفا کند. قدرت این موتور ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور آن حداکثر ۳۶۵ نیوتن متر است که برای بسیاری از مقاصد معمولی کافی به نظر می‌رسد.

برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF استفاده شده که یکی از بهترین گزینه‌هایی است که تاکنون در پیکاپ‌های داخل ایران دیده شده و مهم‌تر اینکه این نیرو توسط گیربکس به هر دو محور و چهار چرخ منتقل می‌شود.

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

شرکت سازنده ادعا می‌کند که این پیشرانه بسیار مقاوم و سخت‌جان بوده و دوام و طول عمر بالایی دارد. سیستم تعلیق با طراحی دو جناغی از جنس آلیاژ آلومینیوم- منیزیم، توپی چرخ مستحکم و اکسل‌های قدرتمند به‌عنوان سایر ویژگی‌های برجسته این خودرو در بخش فنی محسوب می‌شوند.

پیکاپ چینی G9، محصول جدید بهمن موتور

درصورتی‌که بهمن موتور این خودرو را روانه خط تولید کند، نامی متفاوت برای آن انتخاب خواهد کرد. این روندی است که قبلاً برای دیگنیتی، فیدلیتی و کامیون امپاور نیز در پیش گرفته شده و برای پیکاپ مورد نظر این شرکت نیز اتفاق خواهد افتاد.

قیمت پیکاپ چینی G9 از ۲۴۴۶۰ دلار شروع شده و تا ۳۲,۸۰۰ دلار ادامه می‌یابد. هنوز قیمت این وانت در بازار ایران مشخص نیست اما باتوجه به قیمت رقبا و قیمت پایه آن، می‌توان انتظار داشت که رکورد قیمت خودروهای پیکاپ چینی در بازار ایران را بشکند.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس