تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟


تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) تفاوت تارا اتوماتیک با تارا دنده ای در چیست؟ برای این که تفاوت های این نسخه را به همراه مشخصات آنها ببینیم، در ادامه همراه ما باشید. شاید بخواهید این روزها یکی از خودروهای ایران خودرو و شاید هم خودروی جدید تارا را خریداری کنید و بین دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک آن مردد مانده... نوشته تارا اتوماتیک با تارا دنده ای...

تفاوت تارا اتوماتیک با تارا دنده ای در چیست؟ برای این که تفاوت های این نسخه را به همراه مشخصات آنها ببینیم، در ادامه همراه ما باشید.

شاید بخواهید این روزها یکی از خودروهای ایران خودرو و شاید هم خودروی جدید تارا را خریداری کنید و بین دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک آن مردد مانده باشید. در این مطلب قصد داریم نگاهی به تفاوت‌های تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک بیندازیم. پس با ما همراه باشید.

ایران خودرو برای عرضه و حتی پیش از عرضه تارا دردسرهای زیادی کشیده است. این خودروی داخلی معروف به خودروی پرحاشیه‌ای شده که در زمان رونمایی روشن نمی‌شد و بعد هم در موعد تحویل با تأخیر به دست مشتریان رسید. در این مطلب سعی داریم به طور کوتاه و مختصر راهنمایی برای خریداران این خودرو باشیم.

تفاوت تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چیست؟

تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟

طراحی نمای روبه‌رویی خودرو در نسخه دنده‌ای و اتوماتیک متفاوت است. در نسخه دنده ای تارا شاهد جلو پنجره‌ای با طراحی گرافیک خطی هستیم، در حالی که جلو پنجره تارا اتوماتیک به صورت لانه زنبوری طراحی شده است. در این نسخه از تارا و در نمای جانبی می‌توان رینگ‌های آلومینیومی و نوار کرومی که زیر پنجره است را دید. از طرف دیگر تارا اتومات نشان 6AT خود را که بیانگر اتوماتیک بودنش است در لبه انتهایی گلگیر جلو جای داده است.

تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟

دستگیره‌های ایزی اوپن یا آسان بازشوی نسخه اتوماتیک درون نوار کرومی تعبیه شده‌اند و این یکی دیگر از تفاوت‌های این دو خودرو است. اگر از نمای پشتی به این دو نسخه نگاه کنیم هیچ تفاوت ظاهری به چشم نمی‌خورد و همه چیز ثابت و بدون تغییر مانده است. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که ایران خودرو قصد دارد برای نسخه اتوماتیک چراغ‌های عقب جدیدی تعبیه کند. البته که در نسخه اتومات تارا ایران خودرو شاهد قرارگیری سانروف هستیم که متاسفانه این امکان در نسخه دنده‌ای وجود ندارد.

وارد کابین این دو خودروی داخلی که بشویم با تریم پارچه‌ای نسخه دنده‌ای مواجه می‌شویم. البته در نسخه اتوماتیک تارا تریم ترکیبی از چرم و پارچه است و تودری‌ها نیز تغییر کرده و اندکی زیباتر و پرکارتر شده‌اند. امکانات رفاهی و آپشن‌های مشترک این دو نمونه به شرح زیر است:

تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟

سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، سیستم تهویه دیجیتال، سیستم مولتی مدیا، میرورلینک، دی لایت، تنظیم برقی آینه‌های کناری، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل و سیستم راهنمای تعویض دنده.

اما در نسخه اتوماتیک علاوه بر موارد مذکور، شاهد حضور آپشن‌هایی از قبیل سنسور نور و باران، سامانه ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های تاشو برقی، دو عدد ایربگ کناری، دوربین دنده عقب و زیرآرنجی جلو نیز هستیم.

تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟تارا اتوماتیک با تارا دنده ای چه فرقی دارد؟

خوشبختانه از نظر مشخصات فنی و موتوری تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد. تارا دنده ای و اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی به نام TU5 پلاس هستند که می‌تواند حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. تنها تفاوتی که در اینجا به چشم می‌خورد گیربکس این دو نمونه است. در نمونه دستی از یک جعبه دنده 5 سرعته استفاده شده، حال آن که برای نسخه اتوماتیک یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات DAE به کار گرفته شده است.

اگر بخواهیم سراغ قیمت این خودرو را بگیریم باید از تارا دنده ای مدل 1401 شروع کنیم که هم اکنون با قیمت حدود 466 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. قیمت تارا اتومات نیز در بازار حدود 590 میلیون تومان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !