واکنش زاکانی به احتمال ساختگی بودن حمله به شهردار ناحیه 3


واکنش زاکانی به احتمال ساختگی بودن حمله به شهردار ناحیه 3

شهردار تهران گفت: در صورتی که جراحات شهردار ناحیه سه منطقه 19 ساختگی باشد برخورد جدی و سخت با عاملان کار خواهیم داشت و اگر ساختگی نباشد از حقوق شهر، شهروندان و پرسنل صیانت خواهیم کرد.

واکنش زاکانی به احتمال ساختگی بودن حمله به شهردار ناحیه 3

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا زاکانی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران اظهار کرد: دسترسی و راه‌های سهل‌ا‌لوصول‌تر برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی امری بسیار جدی است و آنچه که محل نزاع انقلاب با دشمن است موضوع کارآمدی و ناکارآمدی و حرف و پیام والای انقلاب اسلامی و موضوع امید و ناامیدی مردمی است که یکی از پایه‌های شکل‌گیری انقلاب و استمرار آن بودند.

زاکانی تصریح کرد: بحث تفاهم‌نامه‌ها برای ما یک موضوع جدی است که ظرفیت‌های خود را به اشتراک بگذاریم و در کنار آن ایجاد قرارگاه‌ها در سطح استان و کشور امکان خاصی برای ما فراهم می‌کند که مسئولان و دستگاه‌ها در کنار هم تشریک مساعی کنند.

شهردار تهران یادآور شد: در بحث هم‌افزایی دستگاه‌ها مثلا در موضوع آلودگی هوا ۲۳ دستگاه مسئول هستند؛ آن‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری و هم‌افزایی کنند یا اینکه هر نهادی می‌تواند گوشه‌ای بنشیند و از دیگر نهاد‌ها ایراد بگیرد و کار خود را انجام دهد باید در سطوح مختلف با نخبگان تفاهم شود.

زاکانی در خصوص شهردار ناحیه سه منطقه ۱۹ و حواشی پیش آمده در این زمینه با بیان اینکه ما وقتی متوجه شدیم این حادثه اتفاق افتاده به عنوان یک وظیفه به عیادت ایشان رفتیم و با همه ظرفیت‌ها در راستای استیفای حقوق شهر شهروندان و هم پرسنل خودمان گام برداشتیم، اظهار کرد: بعد از این گزارشاتی مبنی بر این آمد که ممکن است اتفاقاتی که افتاده جنبه خودساختگی داشته باشد.

وی افزود: به بازرسی، حراست و معاونت مناطق دستور اکید دادم که بررسی جدی انجام دهند. این آن چیزی نیست که بخواهیم نسبت به آن اغماض کنیم. پس از بررسی و مشخص شدن آن، اقدامات افزایشی و تشدید شده‌ای خواهیم داشت.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه تخلف در آن ساختمانی که مراجعه کردند محرز است، گفت: ساختمان چهار طبقه است و چهار طبقه اضافی می‌سازند و اقدام ناحیه اقدام درستی برای جلوگیری از ضایعه‌ای که آسیب جانی، مالی و حیثیتی برای شهروندان دارد، بوده است.

وی گفت: گزارش پزشکی قانونی بیان صریح ندارد و یک گمانه‌زنی است و با گمانه‌زنی نمی‌توان قطعی صحبت کرد. ما از این جهت بررسی می‌کنیم و اگر ساختگی باشد برخورد و مواجهه سخت و جدی با عامل این کار خواهیم داشت و اگر ساختگی نیز نباشد، حتما از حق و حقوق پرسنل صیانت خواهیم کرد و در هر صورت دنبال می‌کنیم که مانع تخلف شویم.

زاکانی با اشاره به اشکال مصوبه پرداخت عوارض و ایجاد اخلال این مصوبه در پرداخت، اظهار کرد: ۱۶ نفر از اعضا دو فوریت را امضا کرده بودند و بر اساس آن دنبال شد. دیروز صحبت کردیم و روز یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب می‌شود و هرچه شورا تصویب کند ملاک عمل خواهد بود./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه