رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:تربیت نسلی مانند شهید سلیمانی از وظایف آموزش و پرورش است


رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:تربیت نسلی مانند شهید سلیمانی از وظایف آموزش و پرورش است

مشهد- ایرنا- رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت نسلی مانند شهید سلیمانی از وظایف این وزارتخانه، دستگاه‌های تربیتی و معلمان است.

مجتبی همتی فر روز پنجشنبه در همایش تکریم مقام معلم در کاشمر افزود:حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بود و کسانی که امروز مسوول هستند نیز شاگردان دیروز معلمان بودند و دانش آموزان امروز مسوولان آینده مملکت خواهند بود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان این که آینده هر خانواده، شهر و کشور از وضع امروز آموزش و پرورش آن منطقه قابل تشخیص است به نقش معلم و مربی در جامعه اشاره کرد و گفت: هر تغییر و تحولی را که در جامعه، شهر و یک کشور بخواهیم رقم بزنیم مسیر آن از معلمی می‌گذرد.

همتی فر افزود: رهبر انقلاب از معلمان انتظار دارند مسوولیتی که برعهده دارند را به خوبی پیش ببرند و منتظر ابزار نمانند و این به نوعی آتش به اختیاری است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: در عرصه های فکری، معنوی، حقوقی و مادی حمایت کاملی از معلمان صورت نمی‌ گیرد.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین افزود: هر چند ایجاد جایگاه اجتماعی در حوزه قانون، رتبه‌بندی و تصویب بودجه از وظایف مجلس است اما دولت نمی‌تواند جایگاه اجتماعی را برای هیچ قشری درست کند و خود آن قشر هستند که باید این جایگاه را ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: آینده افراد در گرو کتاب‌هایی است که می‌خوانند و دوستانی است که دارند پس باید فکرهای دانش آموزان تغییر کند و بدون شک تا فکرها بزرگ نشوند و قله‌ها را نبینند وضعیت همین خواهد بود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: افکار و عقاید که تغییر کند نه تنها رفتارها تغییر می‌کند بلکه تصمیمات، جدید می‌شوند و یکی از اقشاری که در تغییر افکار نقش اساسی دارند معلمان هستند.

قدردانی از معلمان برگزیده کاشمر در سطح شهرستان و استان خراسان رضوی از بخشهای دیگر این همایش بود.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد